بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید سایت
قالب
شاید شما هم برای شروع با انتخاب قالب دچار مشکل شوید اما نکته ای که باید عرض کنم وقت و هزینه خود را صرف قالب سایت برای شروع کار نکنید و می توانید از قالب های آماده استفاده کنید نکته ای که باید به آن اشاره کنم در مورد قالب سعی کنید از قالب های واکنش گرا و قالبی که سرعت لود بالایی داره استفاده کنید.
سئو
شاید
واژه بعدی که خیلی از ما با آن مشکل داریم و شاید هزینه های زیادی نیز
انجام دهیم اما بدون نتیجه بحث سئو می باشد که پیشنهاد میکنم همانند قالب
برای سئو نیز هزینه نکنید و سعی کنید با خواندن مقالات خصوصا در زمینه سئو
مطالب خودتان سئو کار سایت خود باشد.
سئو مخفف واژههای Search Engine
Optimization است که معنی آن «بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو» است.
بهینهسازی سایت برای کلیدواژهای خاص انجام میشود. کلیدواژه عبارتی است
که در گوگل جستجو میشود که میتواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه
ای از سایتمان را برای کلیدواژهای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را
در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر میشود و در نتیجه
ترافیک سایت افزایش مییابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال
میشود و هر صفحه سایتمان میتواند رتبهای متفاوت از دیدگوگل داشته باشد.
وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمیشود و به بهینهسازی اشاره میشود
معمولا منظور، بهینهسازی صفحه اصلی سایت است.
ثبت سایت در موتورهای جست و جو
حتما سایت خود را از طریق گوگل وبمستر در گوگل ثبت کنید و همچنین سایت را در سایر موتورهای جست و جو نیز ثبت کنید
همچنین نقشه سایت خود را نیز ایجاد کنید.
نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل
همانطور
که میدانید برای دیده شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد.
یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج
جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفتهای دارد که Adwords نام دارد و
درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما میتوانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف
کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.
راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم
نیست پولی بپردازید و باید بر بهینهسازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان
نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده میشوند و هر روز با
آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج
طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسیهایی که در سال ۲۰۱۰ توسط
یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از ۵ درصد جستجوگران بر نتایج
تبلیغاتی کلیک میکنند، ولی حدود ۴۵ درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی
گوگل کلیک میکنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل
باشیم از هر ۱۰۰ جستجوگر ۴۵ نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر ۵
نفر از طریق لینکهای تبلیغاتی وارد سایت میشوند. ترافیک ایجاد شده از
نتایج طبیعی، ۹ برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت
و ارزش بهینهسازی سایت را نشان میدهد. یکبار دیگر تکرار میکنیم ترافیک
ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است
انتخاب کلیدواژه مناسب
اولین
و مهمترین قدم در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب
کلیدواژههای مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه
تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژهها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در
بهینهسازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده
باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راهاندازی کردهاید که نامش «رستوران
آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید
این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در
ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که
رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.
برای انتخاب
کلیدواژه مناسب میتوانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر
کنیم که اگر بهدنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژهها را
جستجو میکردیم. بهتر است کلیدواژهها را دقیقتر و محدودتر کنیم. مثلا اگر
کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت میکنیم شاید در ابتدای کار
کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژهای بهتر از «طراحی سایت» باشد.
پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژههای مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم
کدام کلیدواژهها بیشتر جستجو میشوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار
رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار میدهد. کافی است در گوگل کلمات
keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در
اینصورت به صفحهای از گوگل دسترسی پیدا میکنیم که میتوان با تایپ
کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین
گوگل کلیدواژههای مرتبط را پیشنهاد میکند. البته ابزار کلیدواژه گوگل
اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار میدهد، مثلا میزان رقابت بر یر
کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام
شده در ماههای قبل بخشی از این اطلاعات است.
با استفاده از این ابزار
میتوانیم کلیدواژههای متداولتر را انتخاب کنیم. اگر واقعبین باشیم در
بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یکسوم
جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه انتخابی ما در ماه ۱۰۰۰
بار جستجو میشود، در حالت رویایی شاید حدود ۳۰۰ بازدیدکننده ایجاد شود که
عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژهای ارزش بهینهسازی
ندارد و بهتر است بهدنبال واژههای دیگری باشیم که در ماه حداقل چند
دههزار بار جستجو میشوند.
برای یافتن بهترین کلیدواژههای ممکن باید
از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با
علاقهمندیها و مشکلات آنها بهاندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است
کار را با کلیدواژههای شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد.
بهینه کردن سایت برای کلیدواژههای مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا
آسانتر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری میشویم.
پس از انتخاب
کلیدواژههای موردنظر باید این کلیدواژهها را در سایت اعمال کنیم. در
شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینهسازی صفحات سایت برای
کلیدواژه انتخابشده میپردازیم.
مطالب
بحث مطلب بحث بسیار طولانیی می باشد که ما به خلاصه ای از این بحث می پردازیم.
ابتدا سعی کنید در یک موضوع کار نکنید تا بتوانید در موضوع های مختلف
بازدید کننده جذب کنید و همیشه سعی کنید مطلبتان کپی خالص نباشد و حداقل
عنوان و قسمتی از متن را تغییر بدهید و همچنین از مطالب اختصاصی نیز در
سایت خود استفاده کنید تا در گوگل محبوب تر شوید.
داخل مطالب خود حداقل
از یک عکس مرتبط با موضوع استفاده کنید و 2 3 کلمه داخل متن را به بخش ها
و یا پست ها لینک کنید که تاثیر خوبی بر گوگل دارد.
صبر و صبر و صبر
شاید یکی از مهم ترین کاری که برای موفقیت در اینترنت در کنار تلاش کردن باید انجام دهیم صبر است.خب طبیعی است که با توجه به رقابت شدید داخل اینترنت به زودی نتوانیم به خواسته خود برسیم اما مسلما با تلاش و صبر می توانیم کنار یک سایت خوب یک منبع درامد نیز داشته باشیم.
نکته ای که باید عرض
کنم در اینترنت به هیچ عنوان بدون تجربه و دانش هزینه نکنید افراد زیادی
هستند که با حرف های زیبا شاید مارا مجاب به هزینه کردن زیاد در اینترنت
کنن ولی توصیه من به شما اینه اگه در اول کار هستید هزینه بالایی نکنیدو
سعی کنید با حداقل بودجه مثلا 30 تا 50 هزار تومان سایت خود را راه اندازی
کنید تا تجربه کافیی در این زمینه کسب کنید.
در صورت داشتن سوال و یا مشکل از طریق نظرات با ما در میان بگذارین
بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید سایت
- ۹۴/۰۹/۰۱