جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

  • ۰
  • ۰

چندین علت و عامل مهم در بروز سرطان سینه

چندین علت و عامل مهم در بروز سرطان سینه

پزشکی:سلامت بدن از نعمت های بزرگ می باشد امروزه برخی از دانشمندان و پزشگان راه درمان برخی از بیماری ها و یا عوامل ایجاد آنها را می دانند سایت میهن گرام عوامی از بروز سرطان سینه را قرار داده است

نوش آفرین ستاری متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛گفت: همه توده هایی که در سینه ایجاد شده و توسط خانم ها احساس می شود ،لزوما سرطان سینه نیست و اگر این توده سرطانی هم باشد ،با مراجعه به پزشک و تشخیص زودهنگام ،قابل پیشگیری و درمان است.

وی ادامه داد: از مهمترین و اصلی ترین عامل بروز این بیماری “ژنتیک” است که ریشه در خانواده و نسل های قبلی بیمار دارد، آلودگی هوا، غذای چرب، تغذیه ناسالم و نداشتن فعالیت ورزشی نیز نقش موثری در ابتلا به سرطان سینه دارند.

ستاری افزود: احساس وجود توده یکی از مهمترین علائم سرطان سینه محسوب می شود و لازم است خانم ها نسبت به هرگونه توده حساسیت نشان داده و به پزشک کنند تا بر مبنای معاینه های کلینیک ،غربالگری ، ماموگرافی تشخیص قطعی صورت گیرد.

وی در خصوص چگونگی پیشگیری بیماری ابراز داشت: یک رژیم غذایی سالم مانند مصرف ریزمغذی گیاهی که در میوه ،سبزیجات و غلات وجود دارد و استفاده از مواد غذایی که دارای درصد بالایی از فیبر گیاهی هستند، همچنین نگه داشتن وزن در حالت طبیعی از عوامل کاهش بروز سرطان سینه به شمار می آیند.

این متخصص زنان در پایان اظهار داشت: انجام آزمایش غربالگری و ماموگرافی از سنین ۴۰ سالگی به بعد و هر ۲ سال یکبار می تواند با درصد بالایی از سرطان سینه در میان زنان میانسال جلوگیری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

سلامت

  • ۹۵/۰۴/۲۰
  • محسن رمضانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی