جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دعای خانه دار شدن برای کسایی ک دوست دارند صاحب خانه شوند

خانه دار شدن

دعای خانه دار شدن

مذهبی : دعاهای زیادی در روایت های مختلف از بزرگان دینی گفته شده که براساس آن افراد می توانند دعاهایی را برای امور مختلف زندگی خود بخوانند.

یکی از این دعاها، دعاهایی برای خانه دار شدن کسایی است که خانه ندارند.

ذکر مجرب برای خانه دار شدن

” وَ قـُل رَبّ ِ اَنــزِلـنـی مُـنـزَلاً مُبارَکاً وَ اَنـتَ خَیـرُالـمُنـزِلـیـن ” (سوره مبارکه المومنون آیـه بیست و نُه)

همچنین می توان به موارد زیر به عنوان عاملی تاثیرگذار در خانه دار شدن افراد اشاره کرد:
رسول اکرم (ص) خطاب به دخترش، برای اسان شدن مشکلات خانه داری وی فرمود: فاطمه جان می خواهی کاری به تو تعلیم دهم که از خدمتگزار بهتر باشد؟هرگاه خواستی بخوابی:سی و سه مرتبه بگو: «سبحان الله»سی و سه مرتبه بگو: «الحمدالله»
و سی و چهار مرتبه بگو: «الله اکبر»این ذکر صد مرتبه بیش نیست ولی در نامه عمل هزار حسنه دارد. فاطمه جان! اگر این را هر روز صبح بگویی، خدا کارهای دنیا و آخرتت را اصلاح خواهد کرد.

همچنین خواندن آیه الکرسی نیز در این موضوع بسیار مجرب است.

دعای خانه دار شدن,خانه دار شدن,ذکر خانه دار شدن,دعاهای خانه دار شدن

دعای خانه دار شدن

گفتن اذکار زیر برای توسعه رزق و روزی و دادن بدهی و قرض مفید است

– گفتن ۲۷۰ مرتبه ذکر یا کریم در هر روز .

۲- خواندن این دعا در سجده نماز به خصوص سجده آخر :

یا خَیرَ المَسئولینَ و یا خیرَ المُعطین اُرزُقنی وارزُق عَیالی مِن فَضْلکَ فإنَّک ذوالفَضل العظیم

۳- مداومت بر این ذکر جهت ادای دین بسیار موثر است . چنانچه امیرالمومنین علی علیه السلام خدمت رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم رسیدند و از ادای دین خود شکایت کردند. حضرت فرمودند این دعا را بخوان اگر قرض تو به اندازه کوه صبیر (یکی از بلندترین کوهها) باشد دینت ادا می شود

اجباری نبودن دین

در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست.

خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند. آن ها را از تاریکی به سوى روشنایى میبرد. ولی کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند، که آن ها را از روشنایى به سوى تاریکی مى‌برند. آن ها اهل آتشند که خود، در آن جاودانند.»

منبع : میزان آنلاین – نیک صالحی

دعای خانه دار شدن,خانه دار شدن,ذکر خانه دار شدن,دعاهای خانه دار شدن

دعای خانه دار شدن برای کسایی ک دوست دارند صاحب خانه شوند

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

فوایید و معجزات بی شمار خواندن دعای آیت الکرسی

آیت الکرسی

دعای آیت الکرسی

آیت الکرسی یکی از آیات قرآن است که در عظمت آن بسیار نگاشته اند. برخی از معجزات بزرگ این آیه شریف در پی می‌آید:

آیت الکرسی برای رضایت و خوشنودی خداوند

مذهبی : پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: وقتی که خداوند تعالی فاتحه الکتاب (سوره حمد) و آیة الکرسی را نازل کرد بر عرشش معلق کرد که هیچ چیزی بین اینها و خداوند حجاب نبود…، پس خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده ای از بندگان من این آیات را بعد از هر نمازی قرائت کند من او را در حظیرة القدس و آنچه که در آن است ساکنش می‌کنم.

و در هر روز هفتاد بار او را نظر می‌کنم به نگاه خاصی و در هر روز هفتاد حاجت او را که کمترینش مغفرت و عفو من باشد برای او برآورده می‌کنم و در نزد همه دشمنانش عزیز و نصرتش می‌دهم و هیچ چیزی مانع داخل شدنش در بهشت نیست.

آیت الکرسی برای دیدن جای بهشت

در کتاب خواص الایات ص۱۹ آمده: در روایات آمده است: هرکسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آیت الکرسی مداومت داشته کند، از دنیا نخواهد رفت تا زمانی که جایگاه خود را در بهشت ببیند.

آیت الکرسی برای مستجاب شدن دعا

در کتاب مهج الدعوات ص۳۱۶ آمده: در کتاب تحفة الملوک ص۲۱۲، : بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت کرده اند که: اسم اعظم که دعا بوسیله آن مستجاب می‌شود در سه سوره قرآن می‌باشد:

الف) سوره بقره: آیة الکرسی آیه ۲۵۵.

ب) در سوره آل عمران آیه ۲: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم.

ج) در سوره طه آیه ۱۱: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم.

آیت الکرسی برای رفع فراموشی

در کتاب خواص الایات ص۲۰ آمده: سلمان فارسی روایت می‌کند که: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: هرکس آیت الکرسی را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و آنرا بمکد و هفت بار چنین کند هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد و فرشتگان برای او آمرزش خواهند کرد.

آیت الکرسی برای رفع گرفتاری

در کتاب امالی از شیخ صدوق علیه الرحمه آمده: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود: اگر بدانید آیت الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در عیچ موقغ آنرا ترک نمی‌کنید. برای رفع و از بین بردن مشکلات خود به آیت الکرسی پناه ببرید، اگر مشکلی دارید و یا اگر گرفتارید، اگر بیمارید، اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته شده است چرا از آیة الکرسی غافلید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثر بخوانید و نتیجه بگیرید کما اینکه خواندن و نتیجه گرفتند.

آیت الکرسی برای در امان بودن متاع

در کتاب بحارالانوار، ج۱۰۲، ص۳۰۰آمده: حضرت علی (ع) فرمود: «هرکس قبل از طلوع خورشید یازده مرتبه سوره توحید، سوره قدر، و آیة الکرسی را بخواند خداوند مالش را از هر زیان و خطری حفظ می‌کند.»

آیت الکرسی برای سفر در روزهای هفته

در کتاب الامان من اخطا الأسفار ص ۳۸ آمده: از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا در ایامی که سفر ناخوشایند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و…اگر بخواهیم سفر کنیم اما دچار نحوست آن نگردیم چه کاری باید انجام دهیم! حضرت فرمود: برای از بین بردن ناخوشایندی و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آیة الکرسی شروع کن که به مقصودت خواهی رسید.

آیت الکرسی برای شفای هر دردی

در کتاب مفاتیح الجنان نقل شده است راوی می‌گوید: نشسته بودیم که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برما وارد شد و سلام کرد و ما جواب دادیم. سپس فرمود: آیا دعایی را که جبرئیل به من یاد داده به شما تعلیم بدهم که به دوای طبیب محتاج نشوید؟

حضرت علی (ع) به سلمان گفتند: این دوا چیست؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: آب باران را در ماه نیسان بگیرید و بر آن هفتاد مرتبه سوره حمد و آیة الکرسی، فلق، ناس، کافران وهفتاد و یک مرتبه سوره توحید و هفت روز متوالی صبح و شام از این آب بیاشامید.

و همچنین نقل شده است در کتاب مکارم الاخلاق، ج۱، ص۹۳: پیامبر فرمود: قسم به خدایی که مرا به پیغمبری مبعوث کرد، جبرئیل گفت: کسی که این آب را بنوشد خداوند هر دردی را که در بدنش باشد برطرف کرده و شفا میدهد

منبع :شیعه نیوز-asemooni.com

خواندن دعای ایت الکرسی,ایت الکرسی,خواندن ایت الکرسی,دعای ایت الکرسی
فوایید و معجزات بی شمار خواندن دعای آیت الکرسی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

هرگز دوره قاعدگی خود را با دارو های مختلف ب تاخیر نیدازید

دوران قاعدگی

دوره قاعدگی

زناشویی : دکتر علوی متخصص زنان و زایمان، گفت: بیماری به نام کیست رحم وجود ندارد، ولی عده ای کیست تخمدان را کیست رحم می دانند. ایشان با اشاره به برخی از بیماری های زنان عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم زنان، دوره قاعدگی است که سیکل آن از ۲۲ تا ۳۸ روز می باشد و اگر بیش از این زمان طول کشید باید به متخصص جهت تشخیص علت و درمان مراجعه کرد.
دوران قاعدگی از سن ۱۲ سالگی تا ۴۵ سالگی روی می دهد و قاعده گذاری به همراه تخمک گذاری، زمان مشخص دارد، البته هر خونریزی خارج از این زمان بندی، رویدادی غیر عادی است. استرس و حرکات سنگین ورزشی و کاهش وزن و برخی از بیماری ها و بارداری و مصرف برخی از داروها می تواند دوره قاعدگی طبیعی را بر هم بزند.

از میان بانوان یک درصد قاعدگی طبیعی ندارند که آن هم قابل تشخیص است. دوره طبیعی قاعدگی دو تا ۸ روز است و گاهی تا ۱۰ روز ادامه دارد اگر این مدت طولانی شود قطعا علت خاصی دارد. قاعدگی های منظم از ۲۵ تا ۳۵ سالگی روی می دهد. تنها ۱۵ درصد از بانوان سیکل ۲۸ روزه دارند البته میزان خونریزی در بانوان متفاوت است.
هر لکه بینی به معنای قاعدگی نیست و حتی می تواند بنا بر دلایلی در کودکان اتفاق بیفتد، البته اختلال های تخمک گذاری هم موجب خونریزی می شود.در کودکان ضربه خوردن و وجود جسم خارجی و یا تعرض موجب خون ریزی می شود که آن هم زیر نظر پزشک قابل تشخیص است.

دوران قاعدگی,روش های قاعدگی,دوره قاعدگی,دوره قاعدگی خانوم ها,دوران قاعدگی زنان

دوره قاعدگی

دوره قاعدگی

یکی از اشتباهات مهم بانوان به تاخیر انداختن عادت ماهیانه می باشد که این امر جداره رحم را ضخیم کرده و موجب امراض بدخیم می شود. برخی از بانوان برای سفرها و یا کار تاخیر در قاعدگی ایجاد می کنند که تکرار آن تا چند ماه جایز نیست. خوددرمانی و برخی از شیوه های سنتی در درمان بیماری زنان و استفاده از روش های غیر اصولی در زمان بارداری زمینه ساز ایجاد امراض خواهد شد، در این باره بهداشت بانوان اهمیت زیادی دارد.پدیده ای به نام کیست رحم نداریم و کیست در تخمدان اتفاق می افتد که در این باره با تجهیزات پزشکی می توان کیست را تشخیص داد.

در حوالی سن بلوغ که قاعدگی آغاز می شود اگر میزان خونریزی بالا باشد ممکن است تعداد پلاکت ها کم باشد و نیاز به دوره درمان باشد و یا اختلال انعقادی داشته باشند. وی در مورد مصرف قرص آهن در زمان قاعدگی هم بیان کرد:خون ریزی که منتهی به کم خونی شود نیاز به آهن دارد، اما در سنین نوجوانی و جوانی قاعدتا خون ریزی موجب کم خونی نمی شود، اما برای جلوگیری از کم خونی گاهی برای زنان و دختران آهن تجویز می شود.
این متخصص زنان و زایمان در مورد برخی از مراقبت های زنان عنوان کرد: زنان و دختران باید از لباس های نخی استفاده کنند و لباس های شسته شده خود را در معرض آفتاب بگذارند و همواره لباس های خود را خشک نگاه دارند تا به بیماری های زنان و عفونت ها مبتلا نشوند.

یکی از مباحث مهم کیست ها است که باید حتما درمان شود در این باره پدیده ای به نام کیست رحم وجود ندارد ولی عده ای کیست تخمدان را کیست رحم می دانند. باید بدانیم که کیست تخمدان قابل تشخیص و درمان است.

دوران قاعدگی,روش های قاعدگی,دوره قاعدگی,دوره قاعدگی خانوم ها,دوران قاعدگی زنان

هرگز دوره قاعدگی خود را با دارو های مختلف ب تاخیر نیدازید

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

تخمدان در زنان در کجا قرار دارد و تخمدان در زایمان چ نقشی دارد

تخمدان

زناشویی : تخمدانها دو غده تخم‌مرغی شکل هستند که در دو طرف رحم قرار گرفته‌اند و از طریق لوله فالوپ به رحم متصل هستند.

تخم‌دان در جانوران ماده وجود دارند. آن‌ها حاوی تخمک‌های نارس هستند که پس از رشد به تخمک بالغ تبدیل می‌شوند و توانایی لقاح را کسب می‌کنند. در هر قاعدگی اغلب یک تخمک از یک تخمدان آزاد می‌گردد و اگر هیچ‌کدام از سلول‌های اسپرم نتوانند خود را به تخمک برساند پس از مدتی تخمک توانایی لقاح خود را از دست می‌دهد. در ضمن آزاد سازی تخمک‌ها از سن بلوغ آغاز شده و تا زمان یائسگی ادامه پیدا می‌کند.

مدانها همچنین هورمون‌های جنسی زنانه یعنی پروژسترون و استروژن را می‌سازند که چرخه قاعدگی را تنظیم می‌کنند. استروژن همچنین باعث ایجاد برخی از مشخصات جنسی زنانه از جمله بزرگ شدن پستان‌ها می‌شود.

آناتومی تخمدان

تخمدانها بیضوی شکل به طول تقریبی سه سانتیمتر هستند که در داخل لگن قرار دارند وبا لیگامانهایی در جای خود تثبیت شده‌اند و با لوله‌های فالوپ به رحم راه دارند.

تخمک گذاری

دختران تازه متولد حدود ۱۵۰٬۰۰۰ تخمک نارس ذخیره شده دارند که قبل از تولد در تخمدانهای آنها جای گرفته است. تخمکها در تخمدانها ذخیره می‌شوند و تا هنگام افزایش سطوح هورمونهای جنسی زنانه در سن بلوغ که موجب شروع سیکل قاعدگی می‌شوند، شروع به رشد و تکامل نمی‌نمایند. هر ماه یک تخمک به مدت ۱۴ روز در فولیکول خودش رشد نموده و رسیده می‌شود، سپس فولیکول پاره شده و تخمک آزاد شده از تخمدان به سمت لوله‌های رحم حرکت می‌کند که این پدیده تخمک گذاری نامیده می‌شود.

کیست تخمدان

کیست‌های تخمدان ساک‌هایی حاوی مایع هستند که درون تخمدان یا روی آن رشد می‌کنند. انواع مختلفی از کیستهای تخمدان وجود دارد که شایعترین آن کیست‌های فولیکولی است که در یکی از فولیکولهای تولیدکننده تخمک ایجاد می‌شود. کیست‌های ساده (فولیکولی) با رشد قسمتی از تخمدان و تجمع مایع داخل آن مشخص می‌شوند، اندازه آنها معمولاً بالای ۳ سانتی‌متر است و نباید با فولیکول تخمک که در زمان تخمک‌گذاری گاهی حتی به اندازه ۲۵ میلی‌متر می‌رسد، اشتباه شوند. بیشتر این کیست‌ها خودبه خود یا با مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری در خلال ۶ تا ۸ هفته از بین می‌روند و اغلب موجب بروز مشکلی نمی‌شوند البته گاه موجب درد شکمی می‌شوند.

کیستهای مرکب با حضور تیغه یا سپتوم در داخل کیست در سونوگرافی مشخص می‌شوند که آن‌ها را به حفره‌های متعدد تقسیم می‌کند؛ به طوری که کیست چند حفره‌ای ایجاد می‌شود.

تخمدان,تخمدان در زنان,سرطان تخمدان,تخمدان در خانوم ها,کیست تخمدان

تخم دان در زنان

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان به علت تغییرات بدخیم سلولهای تخمدان ایجاد می‌شود ودومین سرطان شایع دستگاه تناسلی زنان و هفتمین سرطان زنان می‌باشد. خطر مرگ و میر این بیماری از سایر سرطان‌های دستگاه تناسلی بیشتر است. در ۸۰٪ موارد این نوع سرطان بعد از ۴۰ سالگی بروز می‌کند.

منبع : تبیان

تخمدان,تخمدان در زنان,سرطان تخمدان,تخمدان در خانوم ها,کیست تخمدان

تخمدان در زنان در کجا قرار دارد و تخمدان در زایمان چ نقشی دارد

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

توضیح موضوع برنامه ماه عسل برنامه ای مردمی در ماه مبارک رمضان

توضیح موضوع برنامه ماه عسل برنامه ای مردمی در ماه مبارک رمضان

ماه عسل یک برنامه زنده تلویریونی با زمینه اجتماعی-معنوی و با حضور مهمان‌هایی از متن جامعه می‌باشد که از سال ۱۳۸۶ تا کنون هر سال ماه رمضان قبل از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شود. ایده اولیه این برنامه متعلق به احسان علیخانی می‌باشد که پس از اجرای برنامه‌های مناسبتی جزر و مد در سالهای ۸۴ و ۸۵ تصمیم گرفت خودش برنامه‌ای مستقل برای ماه رمضان بسازد و این گونه بود که ماه عسل از سال ۸۶ متولد شد. مهمان‌های این برنامه غالباً مردم عادی جامعه هستند که توانسته‌اند در زندگیشان کار مهمی انجام بدهند یا در زندگی افراد دیگر تأثیرگذار بوده‌اند و یا حادثه مهمی در زندگیشان رخ داده است. اکثر میهمان‌های ماه عسل در زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند اما همگی با امید، پشتکار و تلاش و مبارزه بر مشکلات غلبه کرده و به انسان‌های موفقی در زندگی خود تبدیل شده‌اند.

جنجال دستمزد مجری

در تیرماه سال نود‌و‌چهار گمانه زنی‌هایی راجع به دستمزد پرداختی به احسان علیخانی مطرح شد که خبر می‌داد او مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان را برای مجریگری یک‌ماهه ویژه برنامه ماه عسل طلب کرده است. علاوه بر این، مبلغی بالغ بر دویست میلیون تومان را برای حق آورندگی «تهیه کنندگی» دریافت کرده است. وی همچنین در یکی از قسمت‌های این برنامه واکنش تندی به انتقادات اخیر نشان داد و اظهار داشت درآمد فیلم برداری مجالس عروسی از یک تهیه کننده با سابقهٔ تلویزیون بیشتر است.این مسئله انتقادات زیادی را برانگیخت که چرا باید در شرایطی که بسیاری از مردم عامه ایران با بحران اقتصادی مواجه‌اند و حتی قشر متوسط جامعه با ملاحظات اقتصادی عدیده‌ای رو به رو هستند افرادی این چنین کسب ثروت کنند و حتی در برنامه‌هایی که پیش از این رنگ و بویی دینی به خود گرفته و احساسات مردم را درگیر کرده به دنبال کسب درآمدهای نا متعارف باشند.احسان علیخانی درنهایت در یکی دیگر از قسمت‌های برنامهٔ ماه عسل در تاریخ ۱۲ تیرماه سال نود چهار رقم مذکور را دانست و ادعا کرد مبلغ دستمزد وی ۴۵ میلیون تومان می‌باشد. او همچنین اظهار داشت این مبلغ برای یک سال تلاشش به منظور آماده‌سازی و تهیه سوژه و بررسی و فیلمبرداری برای ویژه نامهٔ ماه عسل است

مجری‌های ماه عسل

هم اکنون احسان علیخانی مجری اصلی برنامه ماه عسل است اما در سال ۱۳۸۹ حسن جوهرچی بازیگر سینما مجری این برنامه شد.هم چنین در سال ۱۳۹۱ علی ضیاء مجری ماه عسل انتخاب شد.

ماه عسل سال ۱۳۹۶

طبق اخبار منتشر شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف برنامه پرطرفدار و پربیننده ماه عسل با اجرای مجری توانا و خوش چهره کشورمان احسان علیخانى در ایام ماه مبارک رمضان ۱۳۹۶ از شبکه سه سیما ۳ پخش خواهد شد.

برنامه ماه عسل در ایام ماه مبارک رمضان هرشب حدود ساعت ۱۹ عصر از شبکه سه ۳ سیما پخش می گردد. تکرار این برنامه نیز روز بعد ساعت ۸ صبح از شبکه سه پخش می گردد.
دکور ماه عسل ۹۶ نیز با سالهای گذشته تفاوت زیادی دارد.

ماه عسل,برنامه ماه عسل,ماه عسل 96,ماه عسل جدید,اهنگ ماه عسل,بیوگرافی ماه عسل

توضیح موضوع برنامه ماه عسل برنامه ای مردمی در ماه مبارک رمضان

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

اخرین اخبار از ساخت فصل دوم سریال شهرزاد سریال ایرانی

شهرزاد فصل دوم

فصل دوم سریال شهرزاد

محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین زمان کلید خوردن فصل دوم این سریال در شبکه نمایش خانگی بیان کرد: فصل دوم سریال «شهرزاد» بین یک تا ۱۵ شهریور ماه کلید خواهد خورد.

وی درباره این بازه زمانی عنوان کرد: وسواس هایی که حسن فتحی کارگردان سریال دارد یکی از دلایلی است که تولید سریال را کمی به تعویق انداخت چون همه ما ملزم هستیم که کاری باکیفیت به مخاطب عرضه کنیم و در حال حاضر همه شرایط برای تولید سریال آماده است. چالش اصلی فیلمنامه است و از آنجایی که مردم منتظر هستند و برایشان توقعی نسبت به این سریال ایجاد شده، آقای فتحی در تلاش است تا این فصل با کیفیت بهتری از فصل اول تولید شود.

تهیه کننده «شهرزاد» درباره سریال هایی که در سری های دو و سه موفقیت چندانی کسب نمی کنند و همچنین موفقیت شهرزاد در این فصل اظهار کرد: من هم با این موضوع موافق هستم که معمولا تجربه خوبی از سری دوم مجموعه ها و سریال ها نداشته ایم. قصه ای هم که ما به دنبال ساخت آن هستیم «شهرزاد ۲» نیست بلکه ادامه «شهرزاد» است چون داستان در نقطه ای تمام شد که تعلیق داشت و مخاطب انتظار داشت بعد از آن را ببیند.

دانلود سریال شهرزاد,فصل دوم شهرزاد,فصل دوم سریال شهرزاد,شهرزاد 2,فصل دوم شهرزاد جدید

دانلود فصل دوم شهرزاد

فصل دوم سریال شهرزاد

امامی در پایان گفت: در این قصه بازیگران و لوکیشن همان است و ما قرار است ادامه همان داستان را روایت کنیم و فقط در فصل دوم «شهرزاد» کار خلاقه آقای فتحی و نغمه ثمینی این است که به صورت یک سوژه مستقل این اثر را ببینند.

سریال «شهرزاد» با حضور بازیگرانی چون علی نصریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، پریناز ایزدیار، گلاره عباسی ، فریبا متخصص و سهیلا رضوی در شبکه نمایش خانگی تولید شد.

دانلود سریال شهرزاد,فصل دوم شهرزاد,فصل دوم سریال شهرزاد,شهرزاد 2,فصل دوم شهرزاد جدید

اخرین اخبار از ساخت فصل دوم سریال شهرزاد سریال ایرانی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

نکاتی مهم برای خوردن افطار در ماه مبارک رمضان برای مسلمانان

افطار کردن

نکاتی مهم برای خوردن افطار

تعریف افطار : به وعده شامگاهی مسلمانان که در ماه رمضان و در پی گفتن اذان صرف می‌شود گفته می‌شود. افطار به معنای گشادن روزه نیز است. گاهی اوقات مسلمانان عمل افطار را به صورت دسته‌جمعی انجام می‌دهند. افطار بلافاصله پس از اذان مغرب انجام می‌شود و در آن معمولاً از خرما برای بازکردن روزه استفاده می‌کنند.

سنت موقع افطار

سنت بر این است که روزه داران هر شام بر سر سفره افطار گرد هم آیند و پس از طلب قبولی روزه دعا کنند : بسم الله ؛ اللهم لک صمنا و علی رزقک افطرنا فتقبله منا انک انت السمیع العلیم. و سپس روزه خود را با روزی حلال و پاکیزه باز می کنند و پسندیده است افطار با خرما یا آب گرم (یا چای شیرین) یا رطب یا حلوا یا نبات و لبن باز شود.

بر سر سفره افطار ایرانی انواع مخلفات مقوی و انرژی زا از جمله خرما با مغز گردو، حلوا، رنگینک، فرنی، یخ در بهشت ، بامیه، شله زرد، شیر برنج، کاچی، زولبیا، مسقطی و انواع آش : آش رشته، آش شله قلمکار وجود دارد.

افطاری چی بخوریم,افطاری,افطار,افطار کردن,افطاری در رمضان,افطاری چی نخوریم

خرما، کاچی، پنیر، سبزی جات، صیفی جات آب پز(گل کلم- کرفس- فلفل سبز – کلم بروکلی- نخود فرنگی- پیاز- سیر – هویج)، ، سیب زمینی آب پز، حلوا ارده و عسل ، میوه جات (به استثنای انگور- خربزه – طالبی – هندوانه)، فرنی، سوپ و آش جات (مرغ، جو، گوشت، حبوبات، سبزی، صیفی جات، غلات، برنج، شله زرد ) ، مقدار کم گردو ، شیر برنج، آب به میزان بسیار کم ، کشمش، توت ، کره و عسل، خامه و عسل، بادام له شده و عسل، تخم مرغ فقط بصورت آب پز عسلی.

افطاری چی بخوریم,افطاری,افطار,افطار کردن,افطاری در رمضان,افطاری چی نخوریم

نکاتی مهم برای خوردن افطار در ماه مبارک رمضان برای مسلمانان

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

نکاتی مهم برای سحری خوردن در ماه رمضان برای مسلمانان جهان

نکاتی مهم برای سحری خوردن

 تعریف سحری در ماه رمضان

وعده غذایی است که مسلمانان در ماه رمضان قبل از اذان صبح و شروع روزه می‌خورند سحر در صبحگاه مقابل افطار در شامگاه است. پیشنهاد می‌شود که فرد نباید از خوردن سحری اجتناب کند. اشخاصی که بدون خوردن سحری اقدام به روزه گرفتن می‌کنند در طول روز دچار افت قند خون، کاهش تمرکز و توان کاری می‌شوند. روزه گرفتن بدون سحری به دستگاه گوارش آسیب وارد می‌کند

سحر چی بخوریم

  مصرف میوه و سبزی به علت وجود فیبر در وعده غذایی سحر می‌تواند جانشین مناسبی برای کمبود آب بدن در طول روز باشد. پیشنهاد می‌شود که برای سحری از غذاهای دارای کربوهیدرات‌های پیچیده و دارای فیبر مانند غلات کامل، حبوبات و سبزیجات به جای کربوهیدرات‌های ساده مثل قند، مربا، برنج و نان‌های بدون سبوس استفاده شود

بهتر است برای جلوگیری از التهاب و سوزش معده، از شش تا هشت لیوان آب در فاصله ی افطار تا سحر نوشیده شود و برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول ساعات روز، لیمو ترش تازه در پایان سحری مصرف شود.

سحری خوردن,فواید سحری,سحری در رمضان,فواید سحری خوردن,سحری چی بخوریم

و توصیه ایات قران برای خوردن حتمی سحری

مهمترین نکته، همان خوردن سحر است. سحری خوردن را فدای دیر خوابیدن تان، نکنید. زیرا سحری خوردن، برکت است و غذای آن مبارک.
تَسَحَّروا؛ فَإِنَّ فِی السَّحورِ بَرَکَةً. (الکافی: ۴/ ۹۵/ ۳)
سحر بخورید، که در سحرى، برکت است.
منبع:تبیان

سحری خوردن,فواید سحری,سحری در رمضان,فواید سحری خوردن,سحری چی بخوریم

نکاتی مهم برای سحری خوردن در ماه رمضان برای مسلمانان جهان

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

رابطه جنسی دهانی و انتقال بیماری های خطر ناک مانند ایدز

رابطه جنسی دهانی و انتقال بیماری های خطر ناک مانند ایدز

رابطه جنسی دهانی

زناشویی : نکات بسیار مهم که باید زوجین در روابط جنسی خود آن را رعایت کنند. یکی از این موارد مهم رابطه جنسی دهانی می باشد. جزئیات این بیماری را در ادامه همین بخش آمده است.

رابطه جنسی رایج ترین راه سرایت ایدز در جهان است و امکان سرایت از مرد به زن و زن به مرد در رابطه جنسی وجود دارد که البته به عواملی از جمله مرحله ای از بیماری که فرد مبتلا در آن به سر می برد هم بستگی دارد. یعنی با ١٠ برابر شدن بار ویروس در خون افراد احتمال سرایت حدودا دو و نیم برابر می شود.

آیا اچ آی وی از طریق آمیزش دهانی منتقل می شود؟

بلی، البته خطرش به مراتب کمتر از آمیزش واژینال و یا مقعدی است. آمیزش دهانی را در دو حالت باید توضیح دهیم:

حالت اول : فاعل مرد باشد یعنی مردی آلت جنسی خود را وارد دهان طرف مقابل بکند:

اچ آی وی در بسیاری از مایعات بدن وجود دارد از جمله مایع مترشحه از غدد کوپر که مایعی بیرنگ و لزج است و هنگام لذت جنسی در لوله پیشابراه مرد ترشح می شود. (در کتب احکام به آن مذی می گویند) بدین لحاظ آمیزش دهانی بدون انزال هم می تواند برای فرد مفعول خطرناک باشد. در هر حال کارهای زیر را می توان برای کاهش احتمال سرایت اچ آی وی در این نوع از آمیزش دهانی انجام داد:

رابطه دهانی,لب گرفتن,رابط جنسی دهانی,رابطه دهانی,رابط دهانی در زناشویی

رابطه جنسی دهانی

۱- استفاده از کاندوم
٢- پرهیز از انزال داخل دهان
٣- پرهیز از خشونت، فشار زیاد و اجبار در آمیزش جنسی
٤- پرهیز از گاز زدن آلت مردانه
٥- پرهیز از آمیزش دهانی در کسانی که ارتوز و پروتز دهانی دارند
٦- پرهیز از آمیزش دهانی در مواقع عفونت لثه یا زخم های دهانی یا روی آلت مرد

منبع : تکناز

رابطه دهانی,لب گرفتن,رابط جنسی دهانی,رابطه دهانی,رابط دهانی در زناشویی

رابطه جنسی دهانی و انتقال بیماری های خطر ناک مانند ایدز

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

علت غر زدن زنان چیست بعلاوه راه های جلوگیری و پیشگیری

علت غر زدن زنان چیست بعلاوه راه های جلوگیری و پیشگیری

علت غر زدن زنان

زناشوییغر زدن اغلب نشانه واضح آن است که یک شکل ارتباطی میان دو شخص وجود دارد. اما به جای پرداختن به این مسئله، اغلب به مراتب ساده تر است

زن و شوهری در پیتزافروشی با هم بلند بلند صحبت می کردند. وقتی صدایشان بلندتر شد، همه حاضران در رستوران سکوت کردند. اختلاف این زن و شوهر بر سر انتخاب نوع پیتزایی بود که میخواستند به اتفاق بخورند. مرد پیتزای پپرونی میخواست و زن خواهان پیتزای هاواییایی بود. زن شوهرش را متهم می کرد که هرگز به صحبتها و خواسته های او گوش نمی دهد

پپرونی متنفر است. می گفت وقتی روی پیتزا آناناس میریزند همه مزه آن را تغییر می دهد. از آن گذشته زن معتقد بود که اگر شوهرش حوصله کند و بیشتر به خرید برود، مجبور نیستند که تا این اندازه بیرون از منزل شام بخورند. به هر صورت زن دوست نداشت که مرتب پیتزا بخورد. او ترجیح میداد که غذاهای سالمتری بخورد. خوردن پیتزا بر وزن بدن او می افزود. آیا اشکالی داشت که یک بار هم او نوع پیتزای مورد علاقه اش را انتخاب کند؟

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

علت غر زدن خانوم ها

علت غر زدن زنان

بعد از این جمله آخر، سکوتی حاکم شد. تمام رستوران سکوت کردند تا از پاسخ و واکنش مرد مطلع شوند. مرد گیلاس نوشابه اش را سرکشید، نگاهی به کف سالن انداخت، بعد از آن به فهرست غذاهای رستوران نگاه کرد و سرانجام متوجه همسرش شد. «مسئله بر سر پیتزا نیست، مسئله بر سر ۱۵ سال گذشته است.»

نق زدن اغلب نشانه واضح آن است که یک شکل ارتباطی میان دو شخص وجود دارد. اما به جای پرداختن به این مسئله، اغلب به مراتب ساده تر است که به مسایل جزئی پرداخته شود و اشخاص یکدیگر را به خاطر آن مورد حمله قرار دهند. این به خصوص تمایل بسیاری از زنها است. بسیاری از دخترهای کوچک و کم سال طوری آموزش می بینند که گمان میکنند باید خوب و شیرین باشند و نیازها و احساسات خودشان را در اولویت آخر بگذارند. اینها بعدا تبدیل به زنانی شده اند

که فکر می کنند نقش آنها حفظ آرامش و صلح و کنار آمدن ملایم با مسایل و مورد مهر و محبت قرار گرفتن است. بسیاری از زنان متوجه می شوند که برایشان به شدت دشوار است که بگویند «من از این زندگی راضی نیستم. میخواهم به مدت دو هفته از همه چیز و همه کسی فاصله بگیرم و زمانی را برای خودم صرف کنم. چطور است بچه ها را به مدت یک هفته در خانه مادرم بگذارم یا تو یک هفته از کارت مرخصی بگیر و به آنها بپرداز تا من فرصتی را صرف خودم بکنم؟ فکر میکنم در پایان هفته حالم به مراتب بهتر می شود و زندگی کردن با من راحتتر می شود.»

زنها میخواهند که مردها به خودی خود متوجه شوند که آنها چه میگویند. دلشان میخواهد که مردها فکر آنها را بخوانند. فکر می کنند اگر دلشان معاشقه می خواهد، شوهرشان باید به خودی خود این را متوجه بشود. اما مردها که نمی توانند فکر زنشان را بخوانند، به سراغ یخچال می روند، نوشابه ای باز میکنند، جلو تلویزیون می نشینند و مشغول نوشیدن می شوند. آنها هرگز متوجه نمی شوند که زنشان به طور غیرمستقیم پیام مخابره می کند و بعد زن احساس می کند که شوهرش به او علاقه ندارد و موجودی دوست نداشتنی است.

نق زدن پی در پی بر مشکلات ارتباطی عمیق تر و اساسی تر نقاب میزند. وقتی زنها بیاموزند که منظورشان را به آن شکلی که هست بیان کنند، مردها به راحتی بیشتری واکنش نشان میدهند. زنها باید به این مهم توجه کنند که عملکرد مغز جنس مذکر به نسبت ساده است. مردها به ندرت اگر زنشان حرفی را در قالب کلام به آنها نگوید متوجه منظور آنها می شوند. وقتی زن و شوهر هر دو به این موضوع توجه کنند، برقراری ارتباط میان آنها به مراتب ساده تر می شود.

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

علت غر زدن زن ها

علت غر زدن زنان

مردها وقتی رفتارشان را اصلاح می کنید به شما نخواهند گفت که احساس می کنند از مردی افتاده اند. وقتی به شوهرتان نق میزنید، به شما نخواهد گفت همان احساسی را دارد که وقتی در نوجوانی مادرش به او ایراد می گرفت، پیدا می کرد. به شما نخواهد گفت وقتی مادرش در نظر او مجسم می شود همه شور و اشتیاقش را از دست میدهد. وقتی به شوهرتان می گویید مطمئن هستید نمی تواند تصمیم درست بگیرد، او خودش را یک شکست خورده ارزیابی میکند و هرگز نمی تواند معیارهای شما را برآورده سازد. به جای همه اینها او سکوت اختیار میکند۔

ممکن است شما دو نفر با هم زیاد حرف بزنید اما این بدان معنا نیست که پیامهای خود را مخابره کنید. تقریبا می توان گفت که همگی مشکلاتی که در زندگی زناشویی بروز می کند، بی وفایی، بهره کشی و بدرفتاری جسمانی و بدگویی، ملالت و افسردگی، ناشی از ارتباط نامناسب است. به ندرت اتفاق میافتد که زنان بپرسند «نمی دانم که چرا او دیگر با من صحبت نمی کند.» در همین زمان مردی ممکن است با خود بگوید «زنم دیگر مرا دوست ندارد.» اما هرگز این موضوع را با او در میان نمی گذارد.

اگر زن زندگی شما به شما غرولند می کند، موضوعی هست که میخواهد به شما بگوید و شما گوش نمی دهید. بنابراین مادام که این کار را نکرده اید به شما غرولند خواهد کرد. دلیل آنکه شما گوش نمی دهید این است که همسرتان با شما به خوبی برخورد نمی کند. زنان با صحبت کردن غیرمستقیم با شوهرانشان، راه خطا در پیش می گیرند.

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

نق زدن زنان

علت غر زدن زنان

یکی از شبها دانیل وقتی از محل کارش به خانه اش مراجعه می کند، زنش سوزان را میبیند که با چهرهای برافروخته انتظار او را میکشد. قبل از اینکه دانیل حتی فرصت صحبت کردن پیدا کند، سوزان فریادش بلند می شود

سوزان: «بسیار بی ملاحظه هستی. چرا دوباره دبیر کردی؟ هیچ وقت نمی دانم کجا هستی، شام سرد شد. تو جز به خودت به هیچ کس دیگر فکر نمی کنی.»

دانیل: «صدایت را برای من بلند نکن. تو طبق معمول نق می زنی و شکایت میکنی. مبالغه میکنی. من تا دیروقت کار می کنم تا مخارج خانه را تامین کنم، تا تو راحت باشی. اما من هرقدر برای تو زحمت بکشم بی فایده است.»

سوزان: «تو خیلی خودخواه هستی! چرا یک بار خانواده ات را در اولویت قرار نمی دهی! تو در منزل هیچ وقت کاری نمی کنی — انتظار داری همه کارها را من بکنم.»

دانیل: (در حالی که از سوزان فاصله می گیرد) «دست از سرم بردار خسته ام و میخواهم کمی استراحت کنم. تنها کار تو این شده که به من نق بزنی.»

سوزان: (در حالی که عصبی به نظر میرسد) «بله، درست است! از اتاق برو بیرون! تو دوباره مثل بچه ها رفتار می کنی. میدانی مشکل تو چیست؟ همیشه از واقعیتها فرار می کنی و هیچ وقت نمی خواهی درباره هیچ موضوعی حرف بزنی.»

سوزان به جای اینکه مستقیما بگوید که چه احساسی دارد، به شکل خصمانه ناراحتی اش را غیرمستقیم اعلام میکند. او پیام قدیمی شده اش را پیوسته تکرار می کند و دانیل همچنان از او فاصله میگیرد. احساسش این است که او یک نق نقوی بزرگ است. آنها هیچ کدام احساس واقعی خود را مطرح نمی سازند و به همین جهت ناراحتی شان مرتب بیشتر و شدیدتر می شود.

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

علت غر زدن زنان چیست بعلاوه راه های جلوگیری و پیشگیری

  • محسن رمضانی