جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد

تور شهر مشهد , عکس های مکان های گردشگری مشهد , mashhad

تور داخلی ایران :تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد را در ادامه معرفی مکان های گردشگری ایران برای شما قرار دادم. همانطور که میدانید شهر مشهد هم از نظر زیارتی و هم از نظر تفریحی از مهم ترین شهر های ایران به حساب می آید.

تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد

معرفی مشهد :

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران است.

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت، در شمال شرق ایران و در طول جغرافیایی ۵۹ درجه و ۱۵ دقیقه تا ۶۰ درجه و ۳۶ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۸ دقیقه و در حوضهٔ آبریز کشف رود، بین رشته‌کوه‌های بینالود و هزار مسجد واقع است. ارتفاع شهر از سطح دریا بطور میانگین حدود ۱۰۵۰ متر (حداکثر ۱۱۵۰ متر و حداقل ۹۵۰ متر) است.

تور مشهد

مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص که در منطقهٔ مرزی بین شمال و جنوب خراسان قرار دارد و هم‌چنین تداخل جبهه‌های مختلف آب و هوایی، دارای آب و هوا و خصوصیات ویژهٔ اقلیمی است و قسمت اعظم دشت مشهد-نیشابور، جزء اقلیم سرد و خشک و قسمتی از دشت مشهد-قوچان، نیمه خشک و سرد و بخش کوچکی از بلندترین ارتفاعات رشته‌کوه‌های بینالود و هزار مسجد جزء اقلیم مرطوب سرد است.
در مجموع شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است.

از مهم‌ترین سوغات مشهد می‌توان به زعفران، زرشک، نبات، هل، خشکبار، ادویه، قالی و گلیم و نمد، انگشتر فیروزه و عقیق، محصولات چرمی و دیگ‌های سنگی اشاره کرد.

تور مشهد

میلیون ها گردشگر از ایران و کشورهای خارجی خصوصا به خاطر زیارت حرم امام رضا (ع) به شهر مشهد سفر می کنند.

مشهد

حرم امام رضا (ع)

آرامگاه علی بن موسی الرضا (ع) که با نام حرم علی بن موسی الرضا (ع) شناخته می‌شود این مجموعه دربرگیرنده آرامگاه علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام شیعیان می باشد. مجموعه حرم امام رضا (ع) از نظر مساحت بزرگترین مسجد و از لحاظ جمعیت دومین در جهان است. از جمله فضاهای مرتبط این مجموعه مسجد گوهرشاد، موزه، دو کتابخانه، چهار مدرسه علوم دینی، گورستان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن غذاخوری برای زائران، رواق‌های وسیع برای نمازگزاران و چندین ساختمان دیگر می باشد. حرم اما رضا (ع) به تنهایی محوطه‌ای به مساحت ۲۶۷۰۷۹ متر مربع را پوشش می‌دهد و در مجموع که شامل هفت صحن می شود، مساحت آن به ۵۹۸۶۵۷ متر مربع می رسد.

تور رایگان مشهد,مکان های گردشگری مشهد,mashhad

تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش

تور کیش , عکس شهر جزیره کیش , kish

تور داخلی در ایران : امروز برای شما تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش را قرار داده ایم. در این مطلب با معرفی مکان های مختلف گردشگری کیش به همراه عکس یک تور رایگان کیش قرار داده ایم.

تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش

جزیره کیش :

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.

جزیره کیش جزیره ای بیضی شکل با محیط ۴۴ کیلومتر می باشد و با طولی در حدود ۱۵٫۴۵ کیلومتر و عرضی حدود ۷٫۵ کیلومتر، مساحتی معادل ۹۰ کیلومتر مربع دارد.
ارتفاع بلندترین منقطه این جزیره حدود ۳۵ متر از سطح دریا می باشد. همچنین جزیره کیش فاقد رودخانه دایمی بوده و تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد.

مسافت بین کیش تا تهران از راه هوایی ۱۰۵۲ کیلومتر، تا بوشهر از راه دریایی ۶۷۵ کیلومتر، تا بندر عباس ۲۵۰ کیلومتر، تا بندر لنگه ۹۰ کیلومتر و تا جزیره هندورابی ۲۸ کیلومتر است. همچنین نزدیکترین بندر ایران به جزیره کیش، بندر چارک می باشد که با این جزیره ۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

تور کیش

جزیره کیش یکی از مهمترین مناطق تفریحی و گردشگری در ایران می باشد که در طول سال بسیاری برای تفریح به این منطقه سفر می کنند.

آب و هوای کیش گرم و مرطوب بوده و آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به شکل کلی خشک و کم باران است. بارندگی بیشتر به صورت رگبار و درماه های زمستان اتفاق میفتد.

ارتباط کیش به دو صورت دریایی و هوایی از طریق فرودگاه کیش و بندر کیش انجام می‌شود. پروازهای هوایی، فرودگاه کیش را به بسیاری از شهرهای ایران متصل می‌کنند.

کیش,تور کیش,جاذبه های گردشگری جزیره کیش

شهر حریره کیش

شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتى سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته  یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است.

کیش,تور کیش,جاذبه های گردشگری جزیره کیش

تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

شروع آموزش نیروهای انتظامی برای انتخابات

شروع آموزش نیروهای انتظامی برای انتخابات

اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ :با نزدیک شدن به انتخابات تلاش های نیروهای انتظامی نیز افزایش خواهد یافت تا در انتخابات مشکلات امنیتی وجود نداشته باشد. اکنون خبرهایی از شروع آموزش نیروهای انتظامی برای انتخابات منتشر شده است.

به گزارش میهن گرام و به نقل از ایسنا :سردار محمد شرفی در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه‌ها در استان کردستان و در جمع خبرنگاران بااشاره به عملکرد نیروی انتظامی در شش ماه نخست سال، اظهار کرد: با اقدامات نیروی انتظامی شاهد کاهش ۴۴ درصدی در زمینه جرایم خشن و ۱۱ درصدی تجاوز به عنف در سطح کشور بوده‌ایم.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری با توجه به اقدامات نیروی انتظامی شاهد کاهش ۴ درصدی سرقت و ۹ درصدی سرقت مسلحانه در سطح کشور بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: این امر به واسطه یک مدل و الگوی مشارکتی بسیار خوب ناجا، ساختارهای امنیتی و نظامی و مردم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه بیشتر سارقان معتادان متجاهر هستند، بعد از دستگیری سارقان مردم نمی‌توانند به اموالشان برسند که این امر مورد مطلوب نیروی انتظامی نیست،  عنوان کرد: در این راستا به دنبال اجرای برنامه‌ای هستیم، که با استفاده از تکنولوژی و ساختارهای بخش خصوصی نرم افزارهایی را طراحی کنیم تا از اموال مردم مراقبت ویژه‌ای شود. تا مردم بیمه شوند و اگر این مراقبت‌ها نتبجه بخش نبود و اموال سرقت شد، مردم بتوانند به اموالشان برسند.

وی اعلام کرد: ما در تلاشیم تا حداقل خسارت شهروندان باز پرداخت شود و امنیت بالا رود که این امر هم مطالبه مقام معظم رهبری  و هم مردم است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی  با اشاره به اینکه در ایام محرم شاهد رستاخیزی از حضور مردم در مراسمات این ایام هستیم، افزود: ایام محرم ۵۴ هزار نفر از مردم در مساجد، تکایا و حسینه‌ها حضور داشته‌اند.

سردار شرفی با اشاره به برپایی هزار تجمع در ایام سوگواری محرم عنوان کرد: ۸۰ هزار نفر از کارکنان انتظامی و پلیس افتخاری کار تامین امنیت این مراسم‌ها را بر عهده داشتند که در نتیجه اقدامات صورت گرفته این مراسم بدون کوچک‌ترین حادثه امنیتی به پایان رسید.

اخبار انتخابات

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

انتخابات اسلامی برپایه اخلاق و فرهنگ می باشد

به گزارش ایسنا(نمایندگی قم)، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس قم با اشاره به سالروز سفر تاریخی و پربرکت رهبرمعظم انقلاب به قم در سال 89 اظهار کرد: معظم‌له در سفر خود به این شهر جهادی مباحثی را در باب مسائل عمومی مردم و وظایف روحانیت و حوزه بیان فرمودند.

انتخابات ریاست جمهوری

امام جمعه قم افزود: در این سفر رهبر معظم انقلاب بر جایگاه قم، جوانان این شهر و سابقه و پیشینه جهانی و نقش انقلابی قم در تاریخ تأکید داشتند قم به‌عنوان یک شهر اسلامی باید الگوی مهمی برای مردم جهان باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از سخنان معظم‌له در خصوص حوزه بود و حتی در دیدار اخیر با اعضای شورای حوزه انتظاراتی را بیان فرمودند که از انتظارات مراجع عظام نیز می‌باشد در این باره حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه و مردم و اخلاقی و معنوی باشد و طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب بتواند روح اخلاق را به جامعه تزریق کند.

اعرافی گفت: مردان و زنان و جوانان همه باید جایگاه واقعی قم را بشناسند و سبک زندگی خود را متناسب با قم که بلدالامین و پایگاه دین و انقلاب است انتخاب کنند در این خصوص همه باید به منویات رهبری توجه داشته باشیم و وظایف خود را در قبال فرمایشات ایشان بدانیم.

امام جمعه قم هم‌چنین اشاره‌ای به فرمایشات رهبری در نشست با نخبگان کشوری کرد و افزود: معظم‌له تأکید داشتند دانشگاه و جوان نخبه ما باید انقلابی باشد و بر پای خود بایستد و بی‌اعتنا به قدرت‌های جهانی بوده و تولید علمی را توسعه دهد.

وی گفت: جوان نخبه ما نباید مرعوب دشمنان و قدرت‌های جهانی شود و در تولید علم تلاش‌های بیشتری را به ثمر بنشاند خوشبختانه جوانان توانسته‌اند شاخصه‌های علمی را در بخش‌های مختلف ارتقاء ببخشند اما لازمه توسعه و شتاب علمی، تلاش روزافزون است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور درباره سیاست‌های انتخاباتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این سیاست‌ها در 18 بند ابلاغ شد که طبق آن انتخابات اسلامی بر اساس اخلاق و فرهنگ غنی اسلامی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات اسلامی انتخاباتی است که از منابع پاک استفاده شود و در آن افراد اصلح انتخاب شوند در این انتخابات عدالت حاکم است و نظارت دقیقی بر آن انجام می‌گیرد در این باره تلاش شود انتخاباتی انجام شود که برگزارکنندگان و ناظران بر آن الگوئی از انتخاباتی سالم و مردم‌سالار دینی بر پایه اخلاق و ارزش‌های الهی را ارائه کنند.

اعرافی در خصوص عزاداری سیدالشهداء تصریح کرد: امسال در بیش از 100 کشور پرچم‌های عزاداری برافراشته شد ما می‌بینیم که هر سال بر عمق محتوا و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی گفت: متأسفانه در ایام عزاداری گروه‌های تندرو با تحریک آل‌سعود و اسرائیلی‌ها معترض عزادارن در چند کشور شدند و عده‌ای را در نیجریه و افغانستان به شهادت رساندند و ساختمان‌هایی را تخریب کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما ضمن همبستگی با مظلومان و مصیبت‌دیدگان می‌گوئیم مشعل عشق به سالار شهیدان تنها مختص شیعیان نیست و خداوند از این مشعل پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: اسرائیل و سعودی‌ها بدانند که شعار ملت مسلمان ایران و جهان شعار هیهات منا ‌الذله است و ما با فرهنگ حسینی در مقابل مستکبران ایستادگی می‌کنیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه درباره وضعیت موصل در عراق افزود: جوانان شیعه و سنی درصدد خاموش کردن فتنه تروریست‌ها در منطقه هستند هرچند آل‌سعود و امریکا و قدرت‌ها در منطقه اجازه نمی‌دهند ریشه فساد و تروریست خشکانده شود امید است به فضل الهی همه توطئه‌های آمریکا و آل‌سعود و اسرائیل خنثی شود.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رعایت اصول مهم در حفظ روابط خانوادگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امانتداری و صداقت دو اصل مهم که در سلامت خانواده و جامعه است و این دو را در مسیر رشد و تعالی و سعادت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در کانون خانواده زن و مرد باید نسبت به هم امین باشند و هیچ‌گاه به یکدیگر خیانت نکنند، چون پایه‌های خانواده را از هم فرو می‌ریزد هم‌چنین در جامعه نیز باید نسبت به صیانت از امانت توجه داشته باشیم.

امام جمعه قم افزود: در جامعه اسلامی نیز بیت‌المال امانتی در دست مسئولان است و احکام شریعت نیز امانتی در دست فقیهان می‌باشد که باید از آن صیانت کنند باید توجه داشت که قاعده امانت‌داری، عقلانی است و هیچ‌کس نباید به امانت دست درازی کند.

وی در خصوص صداقت نیز خاطرنشان کرد: صداقت موجب تحکیم روابط می‌شود و یک اصل مهم در اسلام است که موجب بهبود روابط چه در خانواده و یا در جامعه اسلامی می‌شود.

انتخابات 96

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

حضور ابوعزرائیل در نبرد با داعش در آزادسازی موصل +عکس

حضور ابوعزرائیل در نبرد با داعش در آزادسازی موصل +عکس

اخبار داعش :یکی از افراد در حال مبارزه با داعش ابوعزرائیل نام دارد که شجاعت او در نبرد با داعش باعث محبوبیت او شده است. اکنون تصاویری از حضور ابوعزرائیل در نبرد با داعش در آزادسازی موصل منتشر شده است.

به گزارش میهن گرام :«ابو عزرائیل» مجاهد مشهور عراقی در جریان عملیات آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش از «ابومهدی المهندس» فرمانده میدانی بسیج مردمی عراق استقبال کرد.

ابوعزرائیل، از چهره های بسیار معروف بسیج مردمی در عراق است.

نام اصلی او، «ایوب فالح الربیعی» است. وی در زمان صدام، دستگیر و به اعدام محکوم شده بود، اما پیش از اعدام موفق به فرار شده بود و به همین سبب، مردم، او را ابوعزرائیل می‌خوانند.

وی قبلا استاد تربیت بدنی یکی از دانشگاه‌های عراق بود، ولی با آغاز بحران داعش و پس از فتوای مرجعیت، کار خود را رها کرد و به نیروهای بسیج مردمی ملحق شد.

ابوعزرائیل که برای نخستین بار با «شمشیر» و «تبر» در عملیات آزادسازی تکریت حضور داشت هم‌اکنون از فرماندهان گردان‌های امام علی (ع) از گروه‌های تابع بسیج مردمی است که به دلیل اثبات دلاوری‌های خود در نبرد با داعش بسیار معروف شده است.

ابومهدی المهندس نیز تأکید کرده که این گروه در نبرد آزادسازی موصل نقش اصلی را دارد و از نظر راهبردی، مهمترین گروه در این عملیات به شمار می‌رود.

فرمانده میدانی و جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی با اشاره به اینکه هدف از این عملیات فقط مرکز موصل نیست، بلکه مناطق گسترده ای از اطراف آن را نیز شامل می‌شود، اعلام کرد: در حال حاضر ما به عنوان بسیج مردمی مأمور آزادسازی محور غربی این شهر هستیم… با نیروهای کُرد روابط خوبی داریم… در نبرد با داعش مانند عملیات شکستن محاصره آمرلی و در آزادسازی السعدیه و جلولاء با نیروهای کُرد همکاری داشتیم.

وی درباره نقش مهم و برجسته جمهوری اسلامی ایران در بیرون راندن داعش از خاک عراق گفت: از روز اول اشغال شهرهای عراق توسط عناصر تروریستی وابسته به داعش، جمهوری اسلامی به صورت کارآمد، اساسی و مستقیم در این جنگ بزرگ سهیم بود. درست در زمانی که همه عراق را رها کرده بودند. اگر حمایت جمهوری اسلامی از عراق در زمینه تسلیحات و تجربه نبود، نمی‌توانستیم اراضی اشغال شده را از داعش باز پس بگیریم. برادر عزیر و فرمانده شجاع قاسم سلیمانی نقش برجسته ای در پیروزی در این نبردها داشت. [او] با درخواست دولت عراق آمد. این مسئله درباره حزب الله لبنان نیز صدق می‌کند که از نیروهای عراق به ویژه الحشد از نظر مشورتی، آموزشی و تجربی حمایت کردند.

ابوعزرائیل

داعش

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

ب ،اولین نشانه های بارداری در روزهای نخست

ب ،اولین نشانه های بارداری در روزهای نخست

زناشویی :در این مطلب به ب ،اولین نشانه های بارداری در روزهای نخست خواهیم پرداخت. شما خانم ها میتوانید با خواندن این مطلب خیلی زودتر به باردار بودن یا نبودن خود پی ببرید.

اصولاً بارداری با تعییرات فراوانی توام است . این تغییرات هم جسمی و هم روحی می باشند اما در نظر داشته باشید که این تغییرات در تمام خانم ها یکسان نیستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به یاد داشته باشید که شاید یک یا چند نشانه زیر شامل حال شما نشود همیشه با وجود این علایم به بارداری خود شک کنید حتی اگر از روش ضد بارداری استفاده می کنید.در زیر به تعدای از علایم هشدار دهنده اولیه حاملگی اشاره می کنیم.

لکه بینی و دل درد

چند روز بعد از لقاح تخمکه بارور شده خودشو به دیواره رحم می چسباند که این باعث بوجود آمدن یکی از اولین علایم بارداری یعنی لکه بینی و دل درد میشه. این اتفاق بین ۶ تا ۱۲ روز بعد از بارور شدن تخم رخ میده.

لکه بینی و دل دردی که پیش میاد یک چیزی مثل دوران پریود میمونه برای همین بسیاری از خانم ها این لکه بینی رو با شروع پریودشون اشتباه می گیرند و کلی خوشحال میشوند که بالاخره پریود شدند اما امان از دل غافل !!

در بعضی خانم ها علاوه بر خونریزی و لکه بینی ممکنه ترشحات شیری مانند هم از رحمشون داشته باشند که دلیلش ضخیم شدن دیواره رحم بعد از بارور شدن تخم میباشد.

این ترشحات که ممکنه در سرتاسر دوران حاملگی ادامه پیدا بکنه طبیعی هستش و نیاز به درمان نداره ولی اگر بوی بدی میده و همراه با خارش باشه، حتما به دکترتون بگید تا ببینه چه خبره .

تاخیر در پریود

ساده ترین و مهم ترین و سریع ترین علامت بارداری . اگر شما پریودتون به تاخیر افتاده ، قبل از اینکه به فکر  راه چاره باشید، یا بدنبال سیسمونی بچه برید،  دقت کنید که ممکنه تاخیر در پریودتون به خاطر افزایش و یا کاهش وزن شدید، مشکلات هورمونی، استرس و یا دلایل دیگه ای غیر از حاملگی باشه.

حساس شدن و دردناک بودن سینه ها

یکی از شایع ترین نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی ۳ هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد . متورم و دردناک شدن سینه ها شبیه قبل از پریود است . این درد پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است

حالت تهوع و بیزاری از غذا

اگر تازه باردار شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و برخی از رایحه ها منجر به حالت تهوع شما بشوند. با اینکه به طور صددرصد تایید نشده است، اما این روند احتمالا عوارض افزایش هورمون استروژن در بدن است. ممکن است در این دوران متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید. تهوعبرخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع های صبحگاهی می شوند. برخی دیگر نیز یک یا دو هفته زودتر این اتفاق رخ می دهد. البته این حالت مختص صبح نیست. حالت تهوع به همراه و یابدون استفراع می تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد. حدود نصف زنان باردار که دچار تهوع می شوند پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز ادامه داشته باشد

تغییر حالات روحی

بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و خیلی زود تغییر حالت دهید. دلیل آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این موضوع دارد. برخی از زنان باردار دچار افزیش احساسات – خوب یا بد – می شوند و برخی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند.

تکرر ادرار

تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این نشانه از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود. تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از ۳ ماهگی بتدریج بهبود می یابد .

خستگی

احتمال دارد به دلیل افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند. پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این حس دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید

یبوست

به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بارداری که عملکرد سیستم گوارش را کند می کند، یبوست در بارداری امری رایج است. برای کاهش این عارضه، آب زیاد مصرف کنید، ورزش کنید و از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید.

حالت سرگیجه

حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شده عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می شود.

توقف عادت ماهانه

برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد . امااگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و … می توانید احتمال دهید که باردار هستیددر این شرایط سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت آن اطمینان حاصل کنید .

تشیص بارداری به وسیله تستهای آزمایشگاهی

از طریق آزمایش خون و آزمایش ادرار ، مثبت یا منفی بودن حاملگی مشخص می شود .هر دو قسمت از طریق اندازه گیری هورمون گنادوتروپین انجام می شود . میزان این هورمون در آزمایش خون از روز ۸ تا ۱۰ و در آزمایش ادرار از ۲۱ تا ۲۸ حاملگی قابل تشخیص است . گاهی اوقات ممکن است با وجود حامله بودن جواب آزمایش منفی باشد . در این حالت چنانچه علایم ذکر شده بالا را داشتید بعد از یک هفته مجدداً آزمایش را تکرار کنید .

افزایش دمای عمومی بدن

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا ۳ هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید

ب ،اولین نشانه های بارداری در روزهای نخست

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

پ ،از عجله در نخستین رابطه جنسی پرهیز کنید

پ ،از عجله در نخستین رابطه جنسی پرهیز کنید

زناشویی :امروز برای شما پ ،از عجله در نخستین رابطه جنسی پرهیز کنید را قرار داده ایم. همانطور که میدانید عجله در هر کاری باعث ایجاد مشکلاتی می شود. در رابطه جنسی خوب نیاز به صبر و حوصله است.

به گزارش میهن گرام و به نقل از سلامت آنلاین، دکتر محمد علی زارعیان، گفت: برقراری روابط زناشویی در طب نوین مقوله ای لذت بخش محسوب می شود که همسران به آن مبادرت می ورزند، اما برقراری این روابط در طب سنتی متضمن رعایت تدابیری است که مهمترین آن پرهیز از عجله در مقاربت به خصوص در اولین رابطه زناشویی است.

به گفته وی، یکی از سنت های غلط در کشور ما این است که فرد را بدون دادن پیش زمینه های لازم، ملزم به نزدیکی در شب اول می کنند. در حالیکه که در این زمینه باید اصولی حرکت کرد و تا قبل از رسیدن همسران، به اعتماد به نفس و اخت بیشتر به یکدیگر، اقدام به مقاربت نشود.

این متخصص تصریح کرد: عجله در شب زفاف، معمولا چند عارضه به دنبال دارد اول اینکه اضطراب ابتدایی ارتباط جنسی را تشدید می کند و تشدید اضطراب منجر به خشکی و تنگی مجرای زنان و انزال زودرس در مردان می شود و این اتفاق به دردناک بودن نزدیکی برای طرفین، ایجاد حس تنفر در زن و احساس سرزنش و گناه در مرد می انجامد.

دکتر زارعیان، با اشاره به اینکه رعایت آراستگی، نظافت و بهداشت بدن، استفاده از رایحه خوش و دهان خوشبو از جمله الزامات یک رابطه رضایتمند است، افزود: اینکه انجام امور پیش زمینه مقاربت، در هر دو طرف باید تداوم یابد وتامل و برقراری آرامش و تمرکز باید در تمام مراحل روابط مد نظر طرفین باشد ، چرا که هیچ چیزی به اندازه عجله مانع رسیدن به لذت مطلوب در رابطه زناشویی نمی شود.

پ ،از عجله در نخستین رابطه جنسی پرهیز کنید

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

بررسی میان زایمان طبیعی و سزارین + فیلم زایمان طبیعی

زایمان طبیعی , سزارین , فیلم زایمان طبیعی

زناشویی :امروز برای شما بررسی میان زایمان طبیعی و سزارین + فیلم زایمان طبیعی را قرار داده ایم. امیدوارم با بالا بردن آگاهی خود و سوال از دکترهای کار بلد بهترین روش را برای به دنیا آودن فرزند خود انتخاب کنید.

اگر شما هم گیج شده اید و نمی دانید کدام روش زایمان را انتخاب کنید این مطلب راهنمای شماست تا با عوارض و مزایای هر کدام از این دو روش آشنا شوید و با چشم باز انتخاب کنید.

ایران از نظر آمار سزارین در جهان رتبه دوم را دارد. این خبری است که در هفته های اخیر اعلام شد و نگرانی ها درباره شیوع بیش از حد سزارین در میان زنان ایرانی را برانگیخت ولی کم نیستند خانم هایی که از عوارض زایمان طبیعی رنج می برند و از اینکه سزارین را به جای روش طبیعی انتخاب نکرده اند، پشیمانند. اینکه بالاخره زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین، بهانه ای شد تا با دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و همچنین ناهید خداکرمی، رئیس انجمن مامایی ایران صحبت کنیم تا بگویند هر یک از این روش ها چه عوارضی به دنبال دارند تا خانم های بارداری که این گزارش را مطالعه می کنند، با مقایسه دو دسته عوارض، تصمیم بگیرند به چه روشی زایمان کنند.

زایمان طبیعی

عوارض کوتاه مدت:

۱ انقباض های رحم در حین زایمان مادر
۲ نامرتب شدن ضربان جنین
۳ تحت فشار قرار گرفتن بند ناف نوزاد در طول زایمان: در این حالت ممکن است مادر در حین زایمان دچار خونریزی شود.
۴ خونریزی: تا حد ۵۰۰ سی سی طبیعی است. اگر میزان خونریزی زیاد باشد و مادر دیر به پزشک مراجعه کند، احتمال اینکه جانش را از دست بدهد وجود دارد.
۵ تغییر فرم دستگاه تناسلی: افتادگی مثانه یا پارگی قسمت انتهایی واژن، عمدتا در خانم هایی که زایمان های متعدد داشته اند یا جنین درشت دارند دیده می شود.
۶ عفونت
۷ فشار خون بالا
۸ درد شدید: یکی از روش های کنترل درد، تزریق داروی مسکن داخل عضله است. روش دوم استفاده از گازهای تنفسی است و درد زایمان مادر با تنفس این گاز تا حدودی کاهش پیدا می کند. روش سوم، ایجاد بی حسی از طریق اپیدورال در ناحیه کمر است. داروی بی حسی با استفاده از سوزن باریکی از میان ستون فقرات مادر به داخل فضای اپیدورال تزریق شده و زائو دچار بیهوشی موضعی در ناحیه کمر می شود که این خود عوارضی را در پی دارد.
۹ تولد دیررس نوزاد در نتیجه تزریق داروی بی حسی: تزریق داروی بی حسی در فضای اپیدورال، زایمان را به تاخیر می انداز. یعنی اگر قرار است نوزاد در طول ۶ ساعت به دنیا بیاید، این زمان به ۸ ساعت تغییر پیدا می کند.
۱۰ ناتوانی مادر در زور زدن: تزریق داروی بی حسی باعث می شود تا مادر توان لازم برای زور زدن را نداشته باشد و پزشکان از فورسپس برای خارج کردن نوزاد استفاده کنند.
۱۱ استرس زیاد: تولد به موقع نوزاد و جلوگیری از آسیب های بعدی به بچه و مادر

عوارض بلندمدت:

۱ خونریزی های دیررس: یعنی ممکن است بعد از زایمان مقداری از جفت درون بدن باقی مانده و مادر بعد از چند روز دچار خونریزی شده و عفونت کند.
۲ افتادگی، شل شدگی و باز شدن واژن: خانم ها بیشترین شکایت را از این مورد دارند.
۳ عدم کنترل ادرار و مدفوع: عدم کنترل ادرار شایع تر است. عدم کنترل مفدوع در مادرانی دیده می شود که ماهیچه های اسفنکتر مقعدشان در موقع زایمان آسیب دیده باشد.

عوارض برای نوزاد:

۱ مرگ جنین در داخل رحم: اگر نوزاد به موقع متولد نشود، یا صدای قلب جنین افت کند و به کمتر از ۱۲۰ ضربه در دقیقه برسد و پزشک معالج این احتمال را بدهد که بچه تا ۱۰، ۱۵ دقیقه آینده به دنیا نخواهد آمد، در این صورت جنین داخل رحم مادر جانش را از دست می دهد.
۲ خونریزی و شکستگی جمجمه نوزاد: وقتی خروج جنین با مشکل مواجه شود، پزشکان با استفاده از یک وسیله فیزیکی به نام فورسپس یا دستگاه مکش، نوزاد را از شکم خارج می کنند. از این وسیله نباید افراد غیرمتخصص استفاده کنند چرا که بعضا باعث به وجود آمدن آسیب هایی به مغز و جمجمه بچه و همچنین پاره شدن مجرای تناسلی مادر می شود.

مزایا

۱ جمع شدن سریع رحم
۲ سرپا شدن: اگر مادر بعد از زایمان طبیعی در قسمت انتهایی واژنش برش نداشته باشد، یکی دو ساعت بعد می تواند بنشیند. در صورتی که برش داشته باشد، با استفاده از مسکّن در کمتر از شش ساعت می تواند سرپا شود اما نمی تواند فعالیت های روزمره اش را داشته باشد.
۳ ارتباط بهتر نوزاد با مادر: در زایمان طبیعی چون نوزاد بلافاصله در آغوش مادر قرار می گیرد، نوزاد از اولین شیر مادر که به نوعی واکسن هم هست، تغذیه کرده و تکامل بهتری پیدا می کند. علاوه بر اینها مادر هر چه زودتر نوزادش را در آغوشش بگیرد، خونریزی پس از زایمانش کمتر خواهد بود.

فیلم زایمان طبیعی

سزارین

نوعی عمل جراحی است که در آن با برش دادن بخشی از پوست شکم، رحم باز شده و بعد از اینکه مادر تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد یا از ناحیه کمر بی حس می شود، جنینش به دنیا می آید.

عوارض کوتاه مدت:

۱ میزان خونریزی: هزار و حتی ۲ هزار سی سی. در خانم هایی که دوقلو یا چند قلو باردار بوده اند، خونریزی بیشتر اتفاق می افتد. برای این خانم ها همیشه باید خون آماده در اتاق عمل وجود داشته باشد.
۲ عفونت: در سزارین نسبت به زایمان طبیعی به دلیل وجود محل برش از درصد بالاتری برخوردار است.
۳ بیهوشی: ممکن است مادر نسبت به داروهای بیهوشی از خود حساسیت نشان دهد. مشکلات ریوی و تنفسی پیدا کند. حتی احتمال دارد دچار سردردهای شدید هم بشود.
۴ فشار خون بالا
۵ چسبندگی داخل رحمی: در سزارین بعدی، وقتی پزشک زائو را تحت عمل جراحی قرار می دهد، جنین خارج می شود اما جفت نه؛ چرا که جفت داخل عضلات رحم فرو رفته است. به همین علت پزشک مجبور می شود رحم را برای جلوگیری از مرگ مادر از شکم خارج کند.
۶ صدمه به احشای داخل شکم مادر در هنگام سزارین
۷ تشکیل لخته در عروق پاها: این لخته همراه با قرمزی و تورم است و عوارض ریوی ایجاد می کند. اگر این لخته درمان نشود، وارد جریان خون شده و آمبولی ریه می دهد. در نتیجه آمبولی ریه هم بیمار دچار تنگی نفس می شود و در خانم ها بسیار کشنده است. این لخته در خانم های چاق، کسانی که زایمان سزارین زیادی داشته یا زیاد استراحت کرده اند، دیده می شود.
۸ ارتباط نوزاد و مادرک عدم موفقیت کافی در شیردهی و گرفتن سینه مادر توسط نوزاد

عوارض بلند مدت:

۱ دیر تر جمع شدن رحم: در سزارین بیشتر است و علل مختلفی دارد. استفاده از داروهای بیهوشی، داشتن فیبروم های رحمی، خانم هایی که جنین درشت داشته یا دوقلو یا چند قلو باردار بوده و سزارین کرده اند.
۲ عفونت محل سزارین: در کسانی که کیشه آبشان پاره شده است یا درگیر ترشحات عفونت شده اند و علائمی مثل تب، قرمزی، تورم و خروج ترشحات چرکی از محل برش دارند. با این عوارض مادر نیاز مجدد به بستری شدن دارد.
۳ ضایعات پستانی: چون ترشح شیر در مادرانی که سزارین کرده اند، دیرتر اتفاق می افتد، بنابراین ضایعات پستانی همچون زخم شدن نوک پستان ها یا التهاب پستان ها در آنها بیشتر دیده می شود.
۴ افسردگی
۵ ناباروری ثانویه

عوارض برای نوزاد:

۱ عواقب کوتاه مدت: کم وزنی، نیاز بیشتر به مراقبت های ویژه، عدم تکامل دستگاه گوارش، زردی و اختلال تنفسی
۲ عوارض درازمدت: بیشتر به آسم، دیابت و چاقی مبتلا می شوند و خود چاقی زمینه ساز بروز بیماری های قلبی – عروقی و انواع سرطان ها خواهد بود.

مزایا

۱ میزان درد زایمان برای سزارین: در زایمان طبیعی درد پیش از زایمان و پس از آن دیده می شود اما درد سزارین عمدتا پس از زایمان در محل برش حس می شود و به کمک مسکن های تزریقی و خوراکی می توان آن را رفع کرد.
۲ میزان استرس: کم

منبع:همشهری تندرستی

بررسی میان زایمان طبیعی و سزارین + فیلم زایمان طبیعی

بررسی میان زایمان طبیعی و سزارین + فیلم زایمان طبیعی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

آموزش کامل و مرحله ای شب زفاف شب اول عروسی

آموزش کامل و مرحله ای شب زفاف شب اول عروسی

زناشویی :امروز برای شما آموزش کامل و مرحله ای شب زفاف شب اول عروسی را قرار داده ایم. شاید خیلی از شما برای شب زفاف یا همان شب اول عروسی خود استرس داشته باشید که خواندن این مطلب می تواند به شما کمک کند.

آموزش کامل و مرحله ای شب زفاف شب اول عروسی :ما در این مقاله شب زفاف را زمانی میگوئیم ، که دختران برای اولین بار تجربه جنسی از راه واژن را می آزمایند. همانطور که می دانیم تمامی زخمها ، دردناک هستند بخصوص اگر سطحی باشند . به عنوان مثال اگر دست شما با دیوار زبری (مثل کنیتکس) برخورد کند ، درد به حد زیادی غیر قابل تحمل است .

این حالت دقیقا برای دختران مصداق دارد. آنها  گاهی بسته به نوع پرده بکارت ، درد  زیادی را در ضمن پاره شدن آن تجربه می کنند. و غیر از آن ، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی در داخل واژن خواهند داشت . اول برای روشن شدن قضیه علت درد را مرور می کنیم.دو نوع درد در هنگام اولین تجربه جنسی قابل درک است :

۱- درد به علت پارگی پرده بکارت .
این درد همانطور که در بالا ذکر شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است . که اینگونه زخمها معمولا دردناک تر از سایر زخمها می باشند . برای کنترل یا کاهش درد ، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است .این کار سبب میشود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد . رسیدن به ارگاسم ، آستانه درد را بالا می برد و باعث میشود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد . به عنوان مثال در زمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نمی کند یا درد بسیار جزئی خواهد بود .

۲- درد به علت دخول
این درد دقیقا درد به علت کشش دیواره واژن می باشد . شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد می کنید ، زور بیشتری بکار می برید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید . این حالت دقیقا در واژن هم ایجاد می شود . واژن برای اولین بار میخواهد باز شود . پس درد زیادی را حس می کند . برای کنترل این درد دقیقا مثل بالا باید معاشقه طولانی داشت . تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد . برای این منظور می شود از ژل لوبریکانت استفاده نمود.

در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه باید نکات زیر را توجه نمود :

۱- معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ارگاسم

۲- استفاده از ژل لوبریکانت

۳- بهتر است دختر لبه تخت دراز بکشد . جوری که پاهای وی کاملا روی زمین قرار بگیرد . در این صورت کمترین درد و فشار به دختر وارد میشود.

۴- دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد.

۵- درصورت داشتن درد شدید از ادامه نزدیکی خودداری کنید.
پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است . البته این قضیه به جثه زن و سن دختر دارد. در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود . در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید. تا ۳ روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی ، طبیعی است و نباید نگران بود.

آن سوی زفاف

پاره شدن پرده بکارت ، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز “زنانگی” و پایان “دوشیزگی” شمرد. تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع تازه عروس در این مرحله دچار نوعی ” شرم ” نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.

در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد، دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.

این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد. بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است. معروف است که زفاف را نباید با جبر آغاز کرد ، ما می گوییم در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور ، تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند.در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه ، چندان زن را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.

از نظر روانشناسی این دردهای روحی منجر به پیدایش هزاران نوع اختلالات فکری ، غم و اندوه مزمن می گردد که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود زیرا اغلب منشا و علت اصلی آن ناشناخته می ماند.

در واقع علت سرد مزاجی بسیاری از زنانی که لذت جنسی نمی برند آن است که در شب زفاف ناگواری دیده و رنج و تب روحی کشیده اند و این تالمات در ضمیر پنهان آنها مانده و اختلالات جسمی و روانی بعدی را با خود آورده است.

بسیاری از امراض دیگر چون پریشان خیالی و بیماریهای عصبی غالبا در اثر همین رویدادهای به ظاهر کوچک شب زفاف ایجاد می شود و گاهی این عوارض روحی به قدری پیچیده و شدید می شود که روان پزشک باید مدتها وقت صرف کند تا پس از جلب اعتماد و اطمینان بیمار ، شاید موفق به کشف ریشه اصلی اختلال گردد.

این است که باز تکرار می کنیم در نوازش و مهربانی و رعایت حال تازه عروس به ویژه در شب رفاف به هیچ وجه نباید کوتاهی کرد. هیچ دختری فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه می خواهد بکند و اگر حجب و حیای عروس یا هر علت ناشناخته دیگر مانع از آن است که به میل تسلیم شود بهتر است یک شب یا حتی شبهای متعدد ، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسمانی خو بگیرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسی شود. عمر انسان آن قدر کوتاه نیست که چنین شتابکاری لازم باشد و به خصوص در این دوره ، صبر و متانت و حوصله به پیروزی و کامروایی خواهد انجامید.

در اینجا باید یادآور شویم اگر داماد به دلیل ضعف نفس و سستی در رفتار ، بخواهد به هر نحو عمل را انجام دهد به نتیجه نمی رسد و لازم است اصرار در این باره خیلی ملایم و صبورانه باشد. اصولا زن وقتی هم حاضر و راغب به تسلیم است طبیعتا می خواهد بر او ظفر یابند ولی بین فتح عاشقانه و استیلای وحشیانه تفاوت بسیار است و مرد باید با فراست دریابد که هنگام دخول فرا رسیده است. به طور کلی در هفته های اول ازدواج برای نزدیکی نباید پافشاری کرد جز آن که عروس خود ابراز تمایل کند. شوهر اگر عیبی در بدن زن مشاهده کرد ، هرگز نباید آن را آشکار کند یا اظهار تعجب کند مبادا زن اندوهگین شود و آن را مایه حقارت پندارد.

حساسیت شب زفاف

زفاف که همان ازاله ی بکارت در دختر است برای هر دو از خاصیت خاصی برخوردار است . انجام ناقص و یا وحشیانه ی آن در دختر می تواند آثار سوء جبران ناپذیری را ایجاد کند . داماد باید حالت خاص عروسش را درک کند و بدون آمادگی همسرش با او آمیزش نکند . مرد جوان باید غریزه ی جنسی خویش را کنترل کند و اگر در همسر خویش آمادگی نمی بیند صبر کند تا زمان مناسب فرا رسد و با مساعد شدن شرایط با ملاطفت و آرامی زفاف را انجام دهد . برخی از جوانهای بی تجربه شرایط حساس همسر خویش را در نظر نمی گیرند و در همان شب اول بنیاد زندگی خویش را خراب می کنند .

این شب برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان آنهاست.

– زنها در این شب به شدت نگران و مضطرب هستند. خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنند.

– پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.

– مردها سعی کنند قبل از شب عروسی با خانواده خود جهت کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط به طور جدی صحبت کنند.

– به همسر خود برای کسب اعتماد به نفس قبل از شب زفاف روحیه بدهید.

– هیچ لزومی ندارد که مردها همان شب اول پرده زن را پاره کنند. بهتر است به شب دیگری موکول گردد.

– سعی کنید این شب را با معاشقه و بوسه و لمس بگذرانید و دخول را به شبهای دیگر موکول کنید.

– این شب را در آغوش هم و برهنه تا صبح سپری کنید.

شب عروسی – خودتان را آماده کنید

شـب عروسـی بـه نظر بسیاری از افراد موضوعی است که صحبت کردن در مورد آن ممنوع می باشد؛ به ویژه برای ما آسیایی ها، اما به هـر حـال مسئـله ای اسـت که بسیاری از زوج هـای تـازه ازدواج کرده ، دیر یا زود با آن بـرخـورد کـرده و لذتش را خواهند بـرد. به جـای اینـکه ایـن مـوضوع را پنهان نگه داریم، بهتر است مطلب را باز کرده و در مـورد آن بـحث کنیم.

مـانند تعداد بسیار زیادی از عروس و دامادهای دیگر ممکن است شما هم در این فـکر بـاشیـد که چـگونه باید به شب عروسی خود نزدیک شوید ؛ در این شرایـط هـزاران پرسش بی پاسخ به ذهن شما خطور می کند : آیا همه ی زوج ها شب عروسی با هم ارتباط جنسی برقرار می کنند؟ کسانیکه برای نخستین بار است که یک چنین تجربه ای را کسب می کنند، چگونه می توانند با هیجان وارده روبرو شده و آنرا به درستی کنترل نمایند؟ و هزاران پرسش دیگر. همچنین ممکن است برخی از افراد تصور کنند که آیا باید حتماً رابطه جنسی همان شب انجام پذیرد؟ آیا پس از اتمام کار طرفین احساس شرمندگی و دست پاچگی خواهند کرد؟ اینها سوال های رایجی هستند که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می شود و اگر شما هم در ذهنتان یک چنین سوالاتی را دارید، مطمئن باشید که تنها نیستید.

شما و نامزدتان چگونه مقدمات شب عروسی را فراهم می آورید ؟

تا حدود زیادی بستگی به این امر دارد که آیا پیش از ازدواج از نظر جنسی فعال بوده اید یا خیر (ازدواجهای پیشین). به هر حال با توجه به خستگی ها و استرس هایی که شب عروسی بر روی هر دو طرف وارد می شود، این امکان وجود دارد که زن و شوهر در بهترین شرایط جسمانی نباشند و نتوانند بهترین رابطه جنسی خود را تجربه کنند؛ شما زمانیکه برای شب عروسی خود برنامه ریزی می کنید باید حتماً این امر در ذهن داشته باشید.از سوی دیگر اگر شما و نامزدتان تا قبل از ازدواج هیچ گونه رابطه جنسی نداشته باشید و یکی یا هر دو طرف باکره باشید، احتمال دارد احساس استرس ، اضطراب ، و ترس به شما دست دهد. البته همه این احساسات کاملاً قابل درک هستند، اما هیچ دلیلی برای بروز یک چنین احساساتی وجود ندارد. نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم را دنبال کنید و مطمئن باشید که با قدری تفاهم و درک متقابل شب فراموش نشدنی عروسی خواهید داشت، حتی اگر به رابطه جنسی هم ختم نشود.

انتظارات غیر واقعی نداشته باشید

زمانیکه زندگی مشترک خود را شروع می کنید، باید همچنان توجه داشته باشید که شب عروسی شما نمی تواند رمانتیک ترین لحظه ای باشد که در تمام طول عمر خود تجربه کرده اید. حقیقت اینجاست که شب های عروسی رمانتیک، فقط متعلق به پرده های سینما هستند. واقعیت اینجاست که هم عروس و هم داماد به دلیل فشار کاری و استرس موجود خسته تر از شب های قبل هستند، و این امر آنها را در بهترین شرایط برای معاشقه قرار نمی دهد.

تجربه شخصی شما هر چه که باشد، هیچ گاه نباید استراتژیتان این باشد که انتظار زیادی از شب عروسی داشته باشید. فشار بیخودی روی خودتان وارد نکنید چرا که این امر شما را مضطرب و عصبی می کند و سبب می شود که اجازه ندهد شما آن لذتی را که لازم است از شب عروسی خود ببرید. هیچ گونه باید و نبایدی در مورد اتفاقاتی که ممکن است در آن شب روی دهد، وجود ندارد. فقط آرام و ریلکس باشید، با هم حرف بزنید، صمیمی شوید و انتظارات خود را پایین بیاورید.

اگر بتوانید یکدیگر را آرام کنید و با هم صمیمی باشید، یک تجربه جنسی عالی را یا همان شب یا در شب های آتی تجربه خواهید کرد. از سوی دیگر حتی اگر شب اول رابطه جنسی برقرار شد اما لذتی را که در نظر داشتید نبردید، بقیه عمر وقت دارید که تکنیک هایتان را عوض کنید. در حال حاضر فقط باید روی این مطلب تمرکز کنید که از بودن با هم لذت ببرید.

برنامه ریزی کرده و خود را آماده کنید

بسیاری از زوج ها هستند که مدت های طولانی می نشینند و در مورد جزئی ترین مسائل عروسی با هم صحبت کرده و تک تک امور را برنامه ریزی می کنند، اما هیچ گونه حرفی در مورد شب عروسی با هم نمی زنند. باید قدری از توجه خود را که با وسواس تمام نثار امور نه چندان با ارزش می کنید، صرف آماده شدن برای شب عروسی کنید. هر چقدر بیشتر زمان داشته باشید ، کمتر ناشیانه عمل می کنید و لذت بیشتری می برید.

بهترین کار این است که زمانی را بگذارید و با هم در مورد این مطلب صحبت کنید، انتظاراتتان را با هم در میان بگذارید و به هم بگویید که از چه چیزی لذت بیشتری خواهید برد. سعی کنید همدیگر را بیشتر بشناسید ، به تمایلات یکدیگر احترام بگذارید ، و مرز و محدوده را نیز رعایت کنید. حتی می توانید از همسر خود دعوت کنید تا با هم این مقاله را بخوانید تا راه گفتگوهای بیشتر در این زمینه برای شما باز شود. اگر پیش از اینکه در مرحله انجام قرار بگیرید، در مورد آن مسائل با هم صحبت کنید، هر دو نفر احساس آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد.

سعی کنید که پیش از آغاز زندگی مشترک به باشگاه ورزشی بروید، برنامه های تناسب اندام را از سر بگیرید، و اندام خود در یک وضعیت مناسب قرار دهید. اگر زیبا به نظر برسید ، نه تنها همسرتان هم متعاقباً پاسخ مناسبی به شما خواهد داد ، خودتان هم احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

همچنین باید توجه داشته باشید که شب های دیگر با هر لباسی که می خوابید شب عروسی نباید این کار را بکنید و نه باید با شلوار جین بخوابید نه پیجامه. یک دست لباس خواب مخصوص برای این شب تهیه کنید ، به طوری که به شما بیاید ، و چهره تان از هر زمان دیگر زیباتر کند. البته ما نمی گوییم چیزی بپوشید که در آن راحت نباشید بلکه باید چیزی را انتخاب کنید که در آن راحت بوده و در عین حال به شما بیاید و جذابتان کند.

پیش از اینکه خرج و مخارج عروسی سر به فلک بزند ، بنشینید و این مورد را هم در لیست خرید های خود بگنجانید که از همه چیز مهمتر هستند. از جمله وسایلی که باید در چمدان خود بگنجانید به شرح زیر می باشند:
۱- لباس زیر زیبا و جذاب
۲- آهنگ های عاشقانه که به شما آرامش می دهند
۳- تهیه آب نبات های طعم دار و شمع های خوشبو که فضا را عاشقانه تر کنند
۴- وان آب گرم. (هتل ها از ارائه این خدمات به شما خیلی خوشحال خواهند شد)
۵- عطرهای خوشبو و کرم های ماساژ
۶- قرص های کنترل بارداردی (مگر اینکه بخواهید از همان شب اول خانواده خود را گسترش دهید)

ریلکس باشید و فشار را از خود دور کنید

در ابتدا باید فشار را از روی خود دور کنید. هر دوی شما روز سختی را پشت سر گذاشته اید و باید از این به بعد عادت کنید که شب ها هم در کنار هستید و می خواهید از این پس در کنار یکدیگر زندگی کنید.لباس های عروسی را از تن خود در بیاورید و لباسی بپوشید که در آن راحت هستید. می توانید پلاکارت لطفاً مزاحم نشوید را نیز بر روی درب اتاق خود نصب کنید تا کسی مزاحمتان نشود. درب اتاق را قفل کنید و بنشینید در کمال آرامش در مورد روزی که گذشت با هم صحبت کنید. نکات جالبی که اتفاق افتاده را با هم در میان بگذارید و بگویید که چه چیزی بیش از پیش در ذهنتان باقی خواهد ماند. همچنین می توانید یک هدیه کوچک شب عروسی تهیه کنید و به یکدیگر بدهید. اگر هم قرار است که صبح به پرواز برسید به یکی از بستگانتان بسپارید تا صبح شما را بیدار کند.

زمانی که فشار و استرس روزانه از شما دور شد ، می توانید صحنه را قدری صمیمانه تر و نزدیک تر کنید. می توانید از جکوزی یا وان استفاده کنید. این کار آرامش بیشتری به هر دوی شما می دهد. بعد هم یکدیگر را ماساژ دهید تا هم آرامش بیشتری پیدا کنید و هم ارتباط بهتری با هم برقرار کنید و هم تحریک شوید.

حرف و حرف و حرف بزنید

با هم حرف بزنید. موسیقی ، لباس زیر جذاب ، و شمع می توانند خیلی کمک کنند، اما هیچ چیز نمی تواند به اندازه صحبت کردن شما دو نفر را تحریک کند. حتی بوسیدن هم پس از حرف زدن به وقوع می پیوندد. افرادی که فوراً وارد تخت خواب می شوند و اینگونه به گرمای لحظه پاسخ می دهند کمتر به آن صمیمیتی می رسند که پس از حرف زدن و مطلع کردن یکدیگر از تمایلاتشان پدید می آید.

زمانیکه نوبت به صحبت کردن در مورد صمیمیت جنسی می رسد، ناشی گری یکی از بزرگترین شکاف هایی است که زوجین را از یکدیگر جدا می کند ؛ اگر شما دو نفر تا کنون ننشسته اید و حرف بزنید الآن موقع انجام این کار است. هیچ کس نمی تواند به شما یاد بدهد که چگونه باید با هم رابطه جنسی برقرار کنید و یا چگونه با هم صمیمی تر شوید چرا که این امر مانند اثر انگشت در مورد هر فردی متفاوت است. یک گفتگوی کوتاه در این مورد می تواند خیلی از موانع و مشکلات را از سر راه بردارد.

در مورد تمایلات و خواست های خود با یکدیگر صحبت کنید. این امر که شما در مورد رساندن یکدیگر به اوج لذت احساس مسئولیت می کنید ، می تواند باز هم شما دو نفر را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند ، و اگر بتوانید در مورد “چگونه” و “کدام قسمت” هم با هم حرف بزنید، این امر می تواند لذت جنسی شما دو نفر را بیشتر کند.

بسیاری از آقایونی که تجربه بیشتری نسبت به همسرانشان دارند اظهار می دارند که خانم به این دلیل که خیلی خجالتی و مضطرب ، است شب زفاف را خراب می کند. چون شما همسر او هستید ، پس این وظیفه شماست که او را درک کرده و با ملاحظه و محتاطانه رفتار کنید. اینگونه به قضیه نگاه کنید: این آسان ترین کار در دنیا نیست که لباس هایتان را در بیاورید و با مردی که خوب شاید کمی غریبه باشد یک رابطه جنسی آتشین داشته باشید. او فقط در حال شناختن بهتر شماست. ادراک های ابتدایی او را به منزله نوعی عدم پذیرش نگذارید. مربوط به شما نیست، مربوط به اوست و شما باید کاملاً این مطلب را درک کنید و با او در مورد این مطلب حرف بزنید و کاری کنید که او احساس راحتی و آرامش پیدا کند.این امر در مورد خانم ها هم صدق می کند. اگر می خواهید همسرتان کاری انجام دهد و یا از انجام کاری دست بردارد به او بگویید. انتظار نداشته باشید که او از روی حالت صورتتان بفهمد که چه چیزی در ذهن دارید. اگر شما یاد نگیرید که در تخت خواب به جای خودتان صحبت کنید، همسرتان تصور می کند که همه چیز خوب و روبه راه است. شاید اینطور نباشد! به همین دلیل باید او را بدون اینکه توهینی متوجهش باشد ، آموزش دهید. صمیمیت و رابطه جنسی در سایه ی رضایت و لذت معنا پیدا می کنند. هر چقدر بیشتر با هم صحبت کنید، رویهم رفته لذت بیشتری هم خواهید برد.

همه چیز به رابطه جنسی ختم نمی شود

بسیاری از زوج ها اظهار می دارند که شب اول با هم رابطه جنسی نداشته اند. خوب به هر حال این مورد اصلاً بد نیست. خودتان را در نظر بگیرید که ماه ها برای این روز برنامه ریزی کرده اید و ترتیب کارهای مختلف را داده اید، و خودتان را برای بزرگترین روز زندگیتان آماده کرده اید. سنت های بیشمار ، صورتحساب های بیشماری را برای پرداخت کردن به شما تحمیل می کنند. به هر حال بسیاری از افراد احساس خستگی شدیدی می کنند و فقط می خواهند آرام بوده و در کنار هم باشند.

می توانید از سایر انواع نزدیکی ها ، مانند :حرف زدن ، لمس کردن ، در آغوش گرفتن ، بوسیدن ، ماساژ دادن و در آغوش گرفتن استفاده کرده و لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که لذات جنسی را می توان از راههای دیگر نیز نشان داد .

به خصوص برای خانم ها ، معاشقه فقط به رابطه جنسی ختم نمی شود . اگر احساس می کنید که آمادگی انجام رابطه جنسی را ندارید ، در آغوش گرفتن ، بوسیدن و نوازش کردن هم می توانند جایگزین های مناسبی برای آن باشند. بنابراین چه در شب عروسی با هم رابطه جنسی برقرار کردید ، چه کار به این مرحله ختم نشد ، فقط باید مطمئن شوید که همدیگر را محکم در آغوش گرفته و احساساتتان را به یکدیگر انتقال می دهید. چند کار کوچک است که می توانید انجام دهید؛ به چشم های هم نگاه کنید و بگویید: “دوستت دارم” بهترین زمان برای اعتراف به این موضوع که همسرتان را دوست می دارید ، زمانی است که در صمیمیت کامل به سر می برید و یا در حین برقراری رابطه جنسی هستید. اگر در این لحظه بتوانید با هم ارتباط برقرار کنید ، هر زمان دیگری هم می توانید! ارتباط چشمی صمیمت را تشدید می کند چرا که حاوی این پیام است که شما دو نفر برای هم اهمیت قائل هستید.

هیچ گزینه صحیح و یا غلطی وجود ندارد

رابطه جنسی چیزی نیست که در شما استرس ایجاد کند. شاید کتاب های بیشماری در این زمنیه نوشته شده باشند که چگونه می توانید این کار را انجام دهید، اما همه چیز به میزان صمیمیت دو طرف بستگی دارد. نگران نباشید که آنرا حتماً به شیوه صحیح انجام دهید، برای شروع فقط اجازه دهید که همه چیز خیلی طبیعی آغاز گردد و حتم داشته باشید که از صمیمت ایجاد شده لذت خواهید برد. اگر بیشتر پیش رفتید که چه بهتر!

در شب زفاف ، اصلاً نگران نباشید که چرا همه چیز آنطور که باید پیش نرفت. شما برای تمرین کردن هزاران شب دیگر را نیز در اختیار دارید. شاید اکثر زوج ها شب اول ناشیانه نسبت به هم برخورد کنند چرا که گامی به سوی برداشتن کلیه مرزهاست. به خودتان وقت بیشتری بدهید تا باز هم یکدیگر را بهتر درک کنید و متوجه شوید که دفعه آینده چگونه می توایند آنرا بهتر انجام دهید.
منبع: مجله پزشکی مادر ir-med.com

آموزش کامل و مرحله ای شب زفاف شب اول عروسی

  • محسن رمضانی
  • ۰
  • ۰

بیوگرافی و عکس های قدیمی و خانوادگی حسن روحانی

v,phkd , عکس خانوادگی حسن روحانی , همسر حسن روحانی

اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ :امروز برای شما بیوگرافی و عکس های قدیمی و خانوادگی حسن روحانی را قرار داده ام. امیدوارم از دیدن تصاویر به یاد ماندنی آقای حسن روحانی لذت ببرین.

بیوگرافی و عکس های قدیمی و خانوادگی حسن روحانی

بیوگرافی حسن روحانی :

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، متولد ٢١ آبان ١٣٢٧ در شهر سرخه (سمنان)، دارای دکترای حقوق و سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم در حد اجتهاد است. وی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد.

تحصیلات حوزوی حسن روحانی :

خارج فقه و اصول: با اساتیدی چون آیات عظام سید محمد محقق داماد (ره)، شیخ مرتضی حائری (ره) و سید محمدرضا گلپایگانی (ره) سطح عالی: با اساتیدی چون آیات عظام سلطانی (ره)، فاضل لنکرانی (ره) و شیخ محمد شاه‌آبادی (ره)

حسن روحانی

تغییر نام خانوادگی از فریدون به روحانی :

روحانی در کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است، علل تغییر نام خانوادگی خود را از فریدون به روحانی چنین شرح می‌دهد:

وقتی در سال ۱۳۴۰ وارد قم شدم، دوستان طلبه به نام‌خانوادگی من ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند: فردا که آیت‌الله شدید، مردم شما را آیت‌الله فریدون بخوانند؟! اصلاً این نام فامیل مناسب فعالیت آینده شما نیست و باید آن را تغییر دهید. برخی از دوستان هم نام‌خانوادگی «فریدون» را مناسب می‌دانستند و می‌گفتند: بسیاری از طلبه‌ها ۲ نام خانوادگی دارند، یعنی به نام فامیلی که در شناسنامه آنها ثبت شده است، خوانده نمی‌شوند، بلکه از آنان با نامی دیگر یاد می‌شود که به آن نام معروف شده‌اند. در نهایت تصمیم گرفتم نام فامیل خود را در حوزه تغییر بدهم ولی در شناسنامه تغییری ندهم؛ لذا با دوستان مختلف مشورت کردم تا بتوانم نام فامیل مناسبی انتخاب کنم. مثلاً یکی پیشنهاد می‌کرد نام خانوادگی خود را «اسلامی» انتخاب کنم و دیگری «امامی» یا «تشیعی» را مطرح می‌کرد. هر کس نامی را پیشنهاد می‌کرد تا در نهایت نام «روحانی» را برای خود برگزیدم و به اصرار دوستان سور هم دادم و از آن پس به همین نام معروف شدم. در دفتر مدرسه و دفتر شهریه مراجع نیز نام جدید من ثبت شد ولی برای مدتی عنوان «فریدون» را هم داخل پرانتز ثبت می‌کردند که این هم به‌تدریج برچیده شد و آن نام فامیل فراموش شد و دیگر همه مرا به اسم «حسن روحانی» می‌شناختند. پس از انقلاب، زمانی که به عنوان نماینده مردم سمنان وارد مجلس شورای اسلامی دوره اول شدم، مناسب دیدم نام‌خانوادگی خودم را در شناسنامه هم تغییر دهم و لذا در سال ۱۳۶۰ تقاضای تغییر نام فامیل کردم و نام‌خانوادگی «روحانی» به طور رسمی در شناسنامه من ثبت شد.

بیوگرافی حسن روحانی

تحصیلات دانشگاهی و مدارج علمی حسن روحانی :

دکتری (Ph.D) حقوق اساسی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو
(عنوان پایان‌نامه: The Flexibility of Shariah; Islamic Law)
فوق لیسانس (M.Phil) حقوق عمومی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو
(عنوان پایان‌نامه: The Islamic Legislative Power)
لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه تهران
وکیل پایه یک دادگستری (کانون وکلای دادگستری مرکز)
استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک
منبع:وب سایت حسن روحانی

حسن روحانی و پدرش

عکس حسن روحانی و پدرش

  • محسن رمضانی