جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

جدیدترین

جدیدترین مطالب روز اینترنت را در وب ما ببینید

  • ۰
  • ۰

انتخابات اسلامی برپایه اخلاق و فرهنگ می باشد

به گزارش ایسنا(نمایندگی قم)، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس قم با اشاره به سالروز سفر تاریخی و پربرکت رهبرمعظم انقلاب به قم در سال 89 اظهار کرد: معظم‌له در سفر خود به این شهر جهادی مباحثی را در باب مسائل عمومی مردم و وظایف روحانیت و حوزه بیان فرمودند.

انتخابات ریاست جمهوری

امام جمعه قم افزود: در این سفر رهبر معظم انقلاب بر جایگاه قم، جوانان این شهر و سابقه و پیشینه جهانی و نقش انقلابی قم در تاریخ تأکید داشتند قم به‌عنوان یک شهر اسلامی باید الگوی مهمی برای مردم جهان باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از سخنان معظم‌له در خصوص حوزه بود و حتی در دیدار اخیر با اعضای شورای حوزه انتظاراتی را بیان فرمودند که از انتظارات مراجع عظام نیز می‌باشد در این باره حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه و مردم و اخلاقی و معنوی باشد و طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب بتواند روح اخلاق را به جامعه تزریق کند.

اعرافی گفت: مردان و زنان و جوانان همه باید جایگاه واقعی قم را بشناسند و سبک زندگی خود را متناسب با قم که بلدالامین و پایگاه دین و انقلاب است انتخاب کنند در این خصوص همه باید به منویات رهبری توجه داشته باشیم و وظایف خود را در قبال فرمایشات ایشان بدانیم.

امام جمعه قم هم‌چنین اشاره‌ای به فرمایشات رهبری در نشست با نخبگان کشوری کرد و افزود: معظم‌له تأکید داشتند دانشگاه و جوان نخبه ما باید انقلابی باشد و بر پای خود بایستد و بی‌اعتنا به قدرت‌های جهانی بوده و تولید علمی را توسعه دهد.

وی گفت: جوان نخبه ما نباید مرعوب دشمنان و قدرت‌های جهانی شود و در تولید علم تلاش‌های بیشتری را به ثمر بنشاند خوشبختانه جوانان توانسته‌اند شاخصه‌های علمی را در بخش‌های مختلف ارتقاء ببخشند اما لازمه توسعه و شتاب علمی، تلاش روزافزون است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور درباره سیاست‌های انتخاباتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این سیاست‌ها در 18 بند ابلاغ شد که طبق آن انتخابات اسلامی بر اساس اخلاق و فرهنگ غنی اسلامی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات اسلامی انتخاباتی است که از منابع پاک استفاده شود و در آن افراد اصلح انتخاب شوند در این انتخابات عدالت حاکم است و نظارت دقیقی بر آن انجام می‌گیرد در این باره تلاش شود انتخاباتی انجام شود که برگزارکنندگان و ناظران بر آن الگوئی از انتخاباتی سالم و مردم‌سالار دینی بر پایه اخلاق و ارزش‌های الهی را ارائه کنند.

اعرافی در خصوص عزاداری سیدالشهداء تصریح کرد: امسال در بیش از 100 کشور پرچم‌های عزاداری برافراشته شد ما می‌بینیم که هر سال بر عمق محتوا و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی گفت: متأسفانه در ایام عزاداری گروه‌های تندرو با تحریک آل‌سعود و اسرائیلی‌ها معترض عزادارن در چند کشور شدند و عده‌ای را در نیجریه و افغانستان به شهادت رساندند و ساختمان‌هایی را تخریب کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما ضمن همبستگی با مظلومان و مصیبت‌دیدگان می‌گوئیم مشعل عشق به سالار شهیدان تنها مختص شیعیان نیست و خداوند از این مشعل پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: اسرائیل و سعودی‌ها بدانند که شعار ملت مسلمان ایران و جهان شعار هیهات منا ‌الذله است و ما با فرهنگ حسینی در مقابل مستکبران ایستادگی می‌کنیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه درباره وضعیت موصل در عراق افزود: جوانان شیعه و سنی درصدد خاموش کردن فتنه تروریست‌ها در منطقه هستند هرچند آل‌سعود و امریکا و قدرت‌ها در منطقه اجازه نمی‌دهند ریشه فساد و تروریست خشکانده شود امید است به فضل الهی همه توطئه‌های آمریکا و آل‌سعود و اسرائیل خنثی شود.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رعایت اصول مهم در حفظ روابط خانوادگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امانتداری و صداقت دو اصل مهم که در سلامت خانواده و جامعه است و این دو را در مسیر رشد و تعالی و سعادت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در کانون خانواده زن و مرد باید نسبت به هم امین باشند و هیچ‌گاه به یکدیگر خیانت نکنند، چون پایه‌های خانواده را از هم فرو می‌ریزد هم‌چنین در جامعه نیز باید نسبت به صیانت از امانت توجه داشته باشیم.

امام جمعه قم افزود: در جامعه اسلامی نیز بیت‌المال امانتی در دست مسئولان است و احکام شریعت نیز امانتی در دست فقیهان می‌باشد که باید از آن صیانت کنند باید توجه داشت که قاعده امانت‌داری، عقلانی است و هیچ‌کس نباید به امانت دست درازی کند.

وی در خصوص صداقت نیز خاطرنشان کرد: صداقت موجب تحکیم روابط می‌شود و یک اصل مهم در اسلام است که موجب بهبود روابط چه در خانواده و یا در جامعه اسلامی می‌شود.

انتخابات 96

  • ۹۵/۰۸/۱۳
  • محسن رمضانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی